سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: رنج سنی بیماری ایدز در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛مرتضی جعفری اظهار کرد: رنج سنی بیماری ایدز در کشور در حال کاهش بوده و این زنگ‌های خطر را برای این بیماری به صدا درمی‌آورد.

وی افزود: در حال حاضر آمار آخرین مبتلایان به ایدز در کشور 24 هزار و 297 نفر اعلام شده که از این تعداد 90.2 درصد را آقایان و 9.8 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: آمار تعداد مبتلایان به ایدز در رده سنی 25 تا 35 بیشتر از رده‌‌های سنی دیگر مشاهده شده و این نشانی بر کاهش رنج سنی این بیماری در کشور است.

وی همچنین در خصوص مهمترین راه‌های انتقال ایدز در کشور گفت: در گذشته یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری از طریق تزریق‌ بود ما در حال حاضر آمار مربوط به رابطه‌های جنسی پرخطر در حال افزایش است.

*نوزاد متولد شده با بیماری ایدز در آبادان وجود ندارد

جعفری ادامه داد: در شهرستان آبادان نوزادهای متولد شده با بیماری ایدز مشاهده نشده و در این رابطه با اندیشیدن تدابیر خاص در طول دوران بارداری مادر از تولد نوزاد همراه با بیماری ایدز جلوگیری شده است.

وی افزود: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری نیز در شهرستان فعال بوده که با حضور یک روانشناس و کارشناس بهداشت مشاوره‌های لازم در این زمینه به افراد داده می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان با اشاره به نحوه درمان بیماران ایدزی در شهرستان آبادان گفت: افراد درگیر با این بیماری بعد از انجام آزمایشات لازم اسم و مشخصات‌شان در لیست مربوطه ثبت شده و هرسه ماه یکبار آزمایشات افراد بیمار ادامه دارد.

وی اضافه کرد: افرادی که نیاز به مصرف داروهای مخصوص این بیماری داشته باشند به صورت رایگان این داروها را دریافت کرده و برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

جعفری در پایان گفت: پیشگیری در همه نوع بیماری از درمان بهتر است و در این مورد خاص نیز شناختن راه‌های انتقال این بیماری برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد دارای اهمیت ویژه‌ای است./س
برچسب ها: کاهش ، سنی ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.