شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، محمد مرسي رئيس جمهور مصر را به علت صدور متمم قانون اساسي که موجب افزايش اختيارات وي شده است، «فرعون جديد مصر» توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اوضاع سياسي در مصر به گونه اي است که احتمال وقوع هر رويدادي در اين کشور وجود دارد. مصري ها که از صدور متمم قانون اساسي ناراضي و خواستار لغو آن بودند اکنون خواستار کنار گذاشته شدن پيش نويس قانون اساسي هستند که نمايندگان اخوان المسلمين تهيه کرده اند. رئيس جمهور مصر به جاي تلاش براي يافتن راه حلي براي بحران ناشي از صدور متمم قانون اساسي، تدابيري اتخاذ کرد تا از لغو تصميماتي که اتخاذ کرده است در دادگاه هاي مصر جلوگيري کند. وي به اين ترتيب خود را به فرعون مطلق مصر تبديل کرد.

مرسي دستور برگزاري همه پرسي درباره پيش نويسي را صادر کرد که مخالفان وي آن را «پيش نويس اخواني ها» توصف مي کنند. به اين ترتيب بحران متمم قانون اساسي به بحراني فراگير تبديل شد که مصر را در معرض تشديد تنش هاي سياسي قرار داده است.

تظاهرکنندگان مخالف مرسي به تحصن خود در مرکز قاهره ادامه مي دهند. شمار آنها افزايش يافته و چادرهاي جديدي در ميدان التحرير برپا شده است و شخصيت هاي سرشناس مصري نيز در اين تجمع حضور يافته اند تا بر خواسته خود براي لغو متمم قانون اساسي که مرسي صادر کرده است و توقف همه پرسي درباره قانون اساسي جديد و تشکيل مجلس موسسان جديد براي تدوين قانون اساسي تاکيد کنند تا همه طيف هاي جامعه مصر در تدوين اين قانون نقش داشته باشند.

روشنفکران و هنرمندان و نويسندگان مصري نيز مخالفت کامل خود را با متمم قانون اساسي اعلام و آن را دست درازي آشکار به آزادي ها توصيف کردند و خواستار لغو آن شدند. مصري ها مي گويند اين متمم موجب سرکوب آزادي ها و محدود شدن رسانه ها و کنترل اينترنت خواهد شد و مرسي را به فرعون جديد مصر تبديل خواهد کرد.

برچسب ها: مرسی ، مصر ، فرعون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار