با نزديک شدن تعطيلات کريسمس همه اميدوارند که اوضاع اقتصادي در آمريکا رو به بهبود برود اما بسياري از خانواده ها به شدت درگير مشکلات اقتصادي هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان بي سي نيوز؛ بسياري از خانواده هاي قشر متوسط در آمريکا  شاهد هستند که به تدريج در حال تبديل شدن به قشر جديدي با عنوان "بيخانمان هاي شاغل " هستند. خبرنگار اين شبکه براي بررسي اين موضوع گزارشي از يک خانواده در ايالت تنسي تهيه کرده است. هر يکشنبه والدين اين خانواده فرزندانشان را قبل از طلوع آفتاب بيدار مي کنند تا وسايلشان را جمع کنند و به جاي ديگري در کليساي ديگر بروند. طي چهار ماه گذشته اين خانواده يازده بار مجبور به جابجايي شدند. اين خانواده به تازگي بيخانمان شده اند.

کارشناسان مي گويند به دنبال رکود اقتصادي، آمريکا اکنون در  مرحله بحراني قرار گرفته است. طبق جديدترين آمار دولت تعداد خانواده هاي بيخانمان که در حومه شهرها  زندگي مي کنند نزديک به 60 درصد افزايش داشته است. در حال حاضر بيش از يک ميليون نفر از شاگردان مدرسه بي خانمان هستند که رقمي بي سابقه است. کودکان اين خانواده با ترديد و نگراني و گاهي اوقات همراه با خجالت و شرمندگي زندگي مي کنند.

 يکي از دختران اين خانواده گفت: سخت ترين قسمت وقتي است که ديگران متوجه مي شوند. دختر کوچک اين خانواده هم گفت: ما خانه نداريم و خوش به حال بچه هايي که خانه دارند. او يک لانه براي پرندگان درست کرده که برايش بسيار عزيز است چون به گفته خودش او را به ياد خانه شان مي اندازد. اين خانواده مثل بسياري از خانواده هاي قشر متوسط در آمريکا به دنبال آرزوهاي خود بوده اند. آنها کار مي کردند و براي خودشان پس انداز داشتند. پدر و مادر اين خانواده هر دو مدرک دانشگاهي دارند. اما نکته جالب درباره اين خانواده اين است که آنها هنوز هم شاغل هستند. پدر اين خانواده در هفت سال گذشته در يک مرکز ارائه خدمات تلفني بانکي شغلي تمام وقت داشته است.

مادر اين خانواده هم تا همين اواخر در يک مرکز نگداري کودکان کار مي کرد. پدر اين خانواده به يک بيماري کليوي مبتلا شده و حتي با استفاده از بيمه هم مخارج پزشکي آنها بسيار سنگين است. ماشين آنها دائما خراب مي شد و مادر خانواده چون نمي توانست پولي براي نگهداري فرزندانش بپردازد مجبور شد سر کار نرود. آنها در ابتدا خانه شان را کوچکتر کردند اما پس از مدتي اجاره آن را هم نتوانستند بدهند و مجبور شدند آنجا را ترک کنند. اين خانواده فاميل و خويشاوندي در اين نزديکيها نداشتند. آنها به فکر چادر زدن افتادند ولي هزينه آن هم بالا بود چون فقط در محل هاي خاص و با شرايط خاص به آنها چنين اجازه اي داده مي شود.

آنها مجبور شدند حلقه ازدواجشان را هم بفروشند. بالاخره آنها تصميم گرفتند در کلاسهاي روز يکشنبه کليسا مستقر شوند. يک شهروند سياهپوست ديگر هم پس از اينکه از همسرش طلاق گرفته بيخانمان شده است. او تحصيلات دانشگاهي داشته و شاغل است و سه فرزند دارد.

 او گفت: بچه هاي من پيش از اين هيچوقت نگران هيچ چيز نبودند. آنها هيچوقت شاهد قفسه هاي خالي در آشپزخانه نبودند. من هميشه زندگي در حد متوسطي داشتم و جزو قشر متوسط جامعه بودم ولي الان هيچ جايگاهي ندارم. نگراني عمده من درباره فرزندانم است. او همه پس اندازش را براي پرداخت وام هايش صرف کرد اما بالاخره حکم تخليه خانه توسط بانک برايش ارسال شد.

متاسفانه به اندازه کافي جايي براي اسکان افرادي که به تازگي بيخانمان شده اند وجود ندارد. يکي از مسئولان سازمان مسکن و شهرسازي  گفت مکانهايي که پيش از اين براي اسکان افراد تنها اختصاص داشته است اکنون به علت افزايش خانواده هاي بي خانمان مجبور هستند بودجه خودشان را به گونه ديگري صرف کنند. او گفت که به اندازه کافي براي حل مشکلات بي خانمان ها بودجه در اختيار ندارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار