کمیته حمایت های اجتماعی ایدز به منظور حمایت از آسیب دیدگان بیماری ایدز و خانواده ی آنها تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عمادی، معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم روز جهانی ایدز افزود: ایدز چالش بزرگ امروز جهان است، ایدز نیز مانند همه ی بیماریهای دیگر یک بیماری است که با اطلاع رسانی روشن به آسانی قابل کنترل است.

وی گفت: در حال حاضر کسانی که با ایدز زندگی می کنند و با دارو زندگی می کنند کیفیت طول و عمر مناسبی دارند بنابراین حمایت اجتماعی یکی از نیازهای اساسی افراد مبتلا به ایدز است و فرد به هر دلیلی که به این بیماری مبتلا شده باشد باید بتواند به صورت مناسب زندگی کند.

وی ادامه داد: در خرداد سال 80 ایران با 188 کشور دیگر معاهده ای را امضا کرد و متعهد به پیشگیری و کنترل ایدز در کشورش شد.

عمادی عنوان کرد: حمایت اجتماعی یک منبع فراهم کننده امکانات است که توسط دیگران برای مقابله با عوارض بیماری ایجاد می شود.

وی به ضرورت های این حمایت اشاره و تصریح کرد: این امر نقش مهمی در کاهش اثرات منفی بیماری بر ابعاد روانی و جسمانی مبتلایان دارد به طوریکه حمایت از خانواده و بیمار باعث بهبود کیفیت زندگی آنها می شود.

جامعه می تواند با ایجاد تقویت اقدامات حمایتی بر سازگاری و بهبود کیفیت زندگی بیماران اثر گذارد و حمایت های خانواده به این بیماران کمک می کند خود را بهتر با شرایط زندگی در جامعه سازگار کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کمیته حمایت های اجتماعی ایدز با همکاری مشارکت سازمان های غیر دولتی به منظور حمایت از آسیب دیدگان متاثر از ایدز تشکیل شده ونگاهی جامع توجه همزمان به فرد و خانواده ی او می کنند./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.