بیش از 85 درصد از افراد مبتلا به اچ آی وی که نیازمند درمان به داروهای ضد ویروسی برای ادامه زندگی هستند این داروها را دریافت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر اعلا الوان پیامی را به مناسبت روز جهانی ایدز برای مراسم این روز ارسال کرده بود که متن پیام به شرح زیر است:

هر ساله روز اول دسامبر فرصتی است تا نگاهی به تعهدات، دستاورد ها و کمبودهایمان در زمینه پیشگیری ، درمان و مراقبت اچ آی وی بشود با گذشت 30 سال از حضور اچ ای وی ، شناخت ما نسبت به این ویروس و فرآیند و عوامل موثر بر انتقال آن افزایش یافته است همچنین به استناد مدارک حاصل از مداخله های موثر انجام شده، توانایی ما در کنترل گسترش ویروس و ارائه مراقبت درمان به مبتلایان این بیماری افزایش یافته است.

بنابراین پیام: منطقه مدیترانه شرقی شاهد تعهد فزاینده به تقویت برنامه مراقبت، تاکید بر پیشگیری، درمان و اقدامات حمایتی است . علیرغم این که ، منطقه بیشتری افزایش موارد جدید ابتلا به اچ ای وی در جهان را تجربه می کند این در حالی است که کمترین پوشش برای پیشگیری، درمان و مراقبت از اچ ای وی فراهم نموده است بیش از 85 درصد از افراد مبتلا به اچ ای وی که نیازمند درمان با داروهای ضد ویروسی برای ادامه زندگی هستند، آنها را دریافت نمی کنند، عامل اصلی این بحران در درمان، پوشش ناکافی خدمات مشاوره و آزمایش برای اچ ای وی است به ویژه این که افرادی که در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به اچ ای وی قرار دارند، از جمله معتادان تزریقی، همجنس گرایان مرد و تن فروشان، به خدمات مشاوره ای و آزمایشی دسترسی ندارند.

همه چیز با آزمایش اچ ای وی شروع می شود خدمات مشاوره و آزمایش برای اچ ای وی درگاه اختصاصی پیشگیری ، درمان و مراقبت از اچ ای وی است با آگاهی از وضعیت اچ ای وی خود، افراد مبتلا به این بیماری می توانند به خدمات درمانی و مراقبتی دسترسی پیدا کنند با کمک مشاوره و جلوگیری لازم جهت تغییر رفتار، افراد مبتلا به اچ ای وی می توانند از انتقال بیشتر این ویروس به دیگران جلوگیری کرده و افرادی که مبتلا به اچ ای وی نیستند می توانند راه کار مورد نظرشان را انتخاب کنند تا زندگی عادی از اچ ای وی نیستند می توانند راه کار مورد نظرشان را انتخاب کنند تا زندگی عاری از اچ ای وی داشته باشند.

در ادامه این پیام: موضوع انتخابی امسال برای روز جهانی ایدز عبارت است از : " رسیدن به صفر است" به صفر مورد جدید عفونت اچ ای وی، صفر مورد تبعیض، صفر مورد مرگ ناشی از ایدز، بدون پایان دادن به بحران درمان در منطقه و بدون ارتقاء مشاوره، آزمایشات و مداخلات پیشگیری، منطقه مدیترانه شرقی با رسیدن به صفر بسیار فاصله دارد. به این دلیل پیام منطقه ای برای روز جهانی ایدز" رسیدن به صفر " مشاوره و آزمایشات اچ ای وی را مورد توجه قرار می دهد.

صحبت امروز من خطاب به همه، کشورها و همکاران متخصص، این است که بویژه برای جمعیت های کلیدی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به اچ ای وی قرار دارند دسترسی به مشاوره و آزمایش برای اچ ای وی را فراهم نموده و ارتقا ببخشند. همچنین دسترسی به آزمایش و مشاوره اچ ای وی در موقعیت هایی مانند مراقبت در دوران بارداری، برای جلوگیری ویروس اچ ای وی از مادر به فرزند، فراهم و قابل دسترسی باشد که امکان انتقال بیشتر اچ ای وی میسر است.

همچنین خطاب من به جامعه مدنی منطقه است تا دانش اچ ای وی و مزایای مطلع بودن از وضعیت خود را میان افراد ترویج کنند . سازمان های مردم نهاد، نقش کلیدی در افزایش قبول و انتخاب خدمات آزمایش اچ ای وی و مشاوره توسط معتادان تزریقی، مردان همجنس گرا و تن فروشان را دارند. این گروه ها در زمره افراد در معرض بیشترین خطرات در منطقه هستند و شما ترغیب کنید و در بیشتر مواقع این خدمات را به آن ها ارائه دهید.

با توصیه به انجام مشاوره و آزمایش برای تک تک افراد این پیام را به اتمام می رسانم، راهی که شما می توانید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرد. همه چیز با یک آزمایش اچ ای وی آغاز می شود هنگامی که آگاه تر باشید بهتر زندگی می کنید./ح
برچسب ها: ایدز ، ضدویروس ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.