سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در جهت تخفيف به جشنواره در برج ميلاد برگزار مي‌شود.

محمدرضا عباسيان (دبير سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر) در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئيات جشنواره فجر گفت: آخرين مهلت ثبت نام براي تكميل فرم شركت در جشنواره سي و يكم روز 12 آذر به پايان رسيد.
وي افزود: تعداد فيلم هاي ثبت نام شده بيشتر از حد انتظار پيش بيني ما بود بيش از 150فيلم مستند و حدود 220 فيلم از 50 كشور جهان در اين جشنواره ثبت نام كردند كه هنوز ثبت نام در بخش فيلم هاي خارجي ما باقي مانده است.

*تعداد آثار ثبت نام شده بيش از توليدات سينماي ايران است

عباسيان تصريح كرد: در بخش سينماي ايران تعداد فرم هاي ثبت نام شده بيش تر از توليدات سينماي ايران است و همكاران ما در دبيرخانه جشنواره در حال بررسي نتايج نهايي هستند كه نتايج نهايي آن ظرف مدت 2 روز آينده اعلام خواهد شد و همچنين كارهاي اجرايي جشنواره در حال انجام است.
وي در خصوص تعداد آثار ثبت نام شده در جشنواره كه بيش از توليدات سينماي ايران است متذكر شد: با اعلام اين خبر كه خارج از زمان بندي تعيين شده به هيچ عنوان اثري را مورد پذيرش نيست به طور طبيعي تعدادي از تهيه كنندگان كه تصور مي كردند در اين فاصله مشكل پروانه ساخت و يا نمايش خودرا حل مي كنند با تكميل فرم ثبت نام اين بخش قانوني را انجام دادند.
عباسيان افزود: دوستان تا دو ماه آينده كه آخرين مهلت دريافت نسخه بازبيني آثار است بايد آثارشان را به توليد برسانند و در نهايت ما آثاري را پذيرش خواهيم كرد كه مجوزهاي لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرده باشند.

*برج ميلاد مكان برگزاري جشنواره سي و يكم

وي در خصوص مكان برگزاري جشنواره سي و يكم اظهار داشت: مشكل ما بودجه و هزينه برج ميلاد است كه محمد باقر قاليباف با دستور به برج ميلاد براي تخفيف مناسب به جشنواره داد و هم اكنون در مرحله انعقاد قرارداد با برج ميلاد هستيم.
وي بيان كرد: برج ميلاد به عنوان كاخ و محل برگزاري جشنواره بين المللي سي و يكم فيلم فجر خواهد بود.
عباسيان در خصوص حضور اصحاب رسانه در كنار ساير هنرمندان و يا اختصاص سينماي خاص به آنها عنوان كرد: ورود اصحاب رسانه منوط به تصميم نمايندگان اصلي رسانه هاي سينمايي است و هفته آينده يك جلسه هم انديشي با نمايندگان رسانه ها در اين خصوص خواهيم داشت.

*برگزاري اختتاميه جشنواره سي و يكم در برج ميلاد منوط به جدول نمايش است


عباسيان اظهار داشت: افتتاحيه سي و يكم جشنواره بين المللي فيلم فجر روز 11 بهمن در تالار وحدت و همچنين اختتاميه بخش بين الملل روز 16 بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
وي در خصوص افتتاحيه جشنواره سي و يكم بيان كرد:‌ اگر طبق جدول نمايش آثار روز 21 بهمن نمايش آثار به اتمام برسد اختتاميه در برج ميلاد خواهد بود و در غير اين صورت اختتاميه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
عباسيان در خصوص پيامدهاي تعطيلي سينماها به جشنواره سي و يكم اظهار داشت:  اطمينان دارم كه براي جشنواره فجر مشكل سالن هاي سينما  نخواهيم داشت.
وي افزود: حتي تعطيلي سينماها براي جشنواره فيلم فجر كه شروع سال تحويل سينماي ايران است مشكلي را  ايجاد نخواهد زيرا ما در آن زمان به طور قطع مشكلي براي بازگشايي سينماهاي تعطيل شده براي برگزاري جشنواره نخواهيم داشت.

*تعطيلي سينماها يك تهديد است


عباسيان در اين خصوص ادامه داد: مطمئن هستم سينماهاي فعال به تعداد كافي وجود دارد و به نظر من اين موضوع به عنوان يك  تهديد قرار نيست اجرايي شود.
عباسيان در پايان خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم فجر بايد محل عرضه سينماي ايران باشد سينمايي كه شان انقلاب فجر كه نام جشنواره است را حفظ كند.
وي تاكيد كرد: جشنواره فيلم فجر جشن سينمايي انقلاب ايران است و به طور طبيعي تلاش ما بر اين است كه شان سينماي انقلاب را حفظ كنيم و توقع ما از همه ارگان ها، نهادها كمك به برگزاري هر چه بهتر بزرگترين رويداد فرهنگي هنري كشور است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.