سينما با توجه به دامنه وسيع مديريتي نبايد قرباني اختلافات سليقه اي و حزبي شود.

طهماسب صلح جو منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص دلايل به وجود آمدن اتفاقات اخير سينماي ايران از جمله نبود ارز دولتي و اتمام مواد خام گفت: تمام اين اتفاقات به بحران اقتصادي و تحريم ايران برمي گردد و نمي توان جواد شمقدري را در اين موضوع مقصر  دانست.
وي ضمن اشاره به مثبت بودن نمايش فيلم ها در جشنواره به صورت ديجيتالي افزود: نمايش فيلم ها به شيوه ديجيتالي با افزايش بر كيفيت فيلم ها در سالن هاي سينمايي رويداد مثبتي تلقي مي شود.
صلح جو در خصوص احتمال نرسيدن فيلم ها به جشنواره فيلم فجر و در پي آن افت جشنواره عنوان كرد: طبق اصول جشنواره 30 فيلم براي حضور در مسابقه انتخاب مي شوند كه كيفيت فيلم ها نسبت به كميت اهميت بيشتري دارد.
وي ادامه داد: تعداد اندك فيلم ها در جشنواره اهميت ندارد بلكه كيفيت فيلم ها ارزش سينمايي دارد.
صلح جو ضمن اشاره به حجم پائين اكران در مقايسه با توليدات زياد فيلم ها اظهار داشت: تعداد توليدي فيلم ها در مقايسه با اكران آن ها بسيار زياد است و ظرفيت و امكان براي اكران اين تعداد از فيلم ها وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: متاسفانه مديريت مناسب در زمينه اكران و توليد فيلم وجود ندارد و ميان توليد و عرضه اكران تناسبي وجود ندارد.
صلح جو در ادامه بيان كرد: مشكل سينما با صادر نكردن پروانه ساخت فيلم ها حل نمي شود بلكه بايد به جاي آن تعداد سالن ها را براي عرضه اكران فيلم ها افزايش داد.
وي افزود: سينماي ايران نبايد با صادر نكردن پروانه ساخت جلوي پيشرفت فيلم سازان جوان را بگيرد به دليل اينكه سينماي روبه رشد با جلوگيري از فيلم سازي ركود را در پي دارد.
صلح جو در ادامه در خصوص مديريت جواد شمقدري و همكارانش اظهار داشت: تنها مديران سازمان سينمايي مقصر  اين اتفاقات نيستند بلكه علاوه بر مديران دولتي، تهيه كنندگان و مديران نهادهاي مختلف از جمله اتحاديه ها نيز در اين اتفاق دخيل هستند.
وي در ادامه گفت: مديريت سينما تنها محدود به يك نفر نيست همه نهادها از جمله حوزه هنري با مشكل تراشي ها قصد مديريت دارند.
صلح جو تاكيد كرد: سينما را قرباني اختلافات سليقه اي و حزبي نكنيم و با هدف پيشرفت فرهنگ در سينما فعاليت كنيم.
وي ضمن اشاره به تنوع سليقه در سينما افزود: بايد با كنار گذاشتن دشمني ها و با متحد بودن به دنبال داشتن سينماي اصيل باشيم و مشكلات را به دور از دعواهاي جناحي مرتفع كنيم.
صلح جو خاطرنشان كرد: مديريت در سينما دامنه وسيعي دارد و با تعدد تصميم گيري ها توسط مديران مختلف سينمايي مشكلات آن حل نخواهد شد./ي2
برچسب ها: صلح جو ، منتقد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار