مسافربرنماهایی که برای جلب اعتماد مسافران کودک 3ساله ای را به همراه داشتند و طعمه هایشان را در شمال شهر تهران به دام می انداختندوبا تهدید اسلحه اموالشان را می دزدیدند سرانجام با تلاش پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران، بیستم آبان امسال خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران اعلام کرد : به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 شدم که توسط سرنشیان آن و با تهدید چاقو و اسلحه مورد زورگیری و سرقت اموال همراه خود قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه " و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهارات خود به گفت :در حال برگشت از محل كار به خانه بودم كه در ميدان تجريش ، به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودرو پژو 405 نقره اي شدم که يك زن به همراه يك بچه حدودا دو ساله در صندلی جلو و دو مرد جوان نیز در صندلی عقب نشسته بودند . پس از طي مسافتي کوتاه ، ناگهان دو نفر مرد جوانی كه در صندلی عقب نشسته بودند با تهديد اسلحه و چاقو كيف مرا گرفته و علاوه بر سرقت کیف و دو دستگاه گوشی تلفن همراه ، یک رشته زنجير و پلاك نقره ی همراهم را نيز از گردنم کشیده و سپس با تهديد اقدام به گرفتن رمز كارت عابر بانك نموده و در خيابان لواساني با مراجعه به دستگاه خودپرداز مبلغ يكصد و چهل هزار تومان موجودي آنرا خالي کرده و در نهايت در يك محل خلوت از ماشین [ مرا ] پیاده و تهديد کردند كه اگر بخواهم [ شماره ] پلاك خودرو [ آنها ] را بردارم با شليك گلوله مرا می زنند " .
در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره یکم در بررسی سرقت های مشابه اطلاع پیدا کردند که در محدوده شمال و شمال غرب تهران سرقت های مشابه دیگری و تماما توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای در حال وقوع می باشد .
در بررسی اظهارات سایر مالباختگان مشخص شد که سارقان در تمامی سرقت های خود و به منظور جلب اعتماد طعمه های خود که تمامی آنها از میان زنان انتخاب شده بودند ، از کودکی حدودا 3 ساله استفاده کرده تا مالباختگان با مشاهده یک زن و کودک در داخل ماشین به راحتی به راننده پژو 405 به عنوان مسافرکش اعتماد کرده و سوار ماشین شوند .
تحقیقات انجام شده از مالباختگان نشان داد که سارقان تمامی سرقت های خود را در مناطق شمالی تهران بویژه در محدوده میدان قدس ، میدان تجریش ، چهارراه پارک وی ، میدان ونک ، خیابان دولت ، خیابان ملاصدرا و ... انجام داده و در تمامی سرقت های نیز مالباختگان را تهدید کرده اند که در صورت اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار خواهند داد .
در ادامه تحقیقات و با وجود آنکه مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که شماره پلاک خودرو سارقان را به صورت دقیق در اختیار نداشته و یا بواسطه تهدید از سوی سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو نکرده بودند ، اما با بهره گیری از همین اطلاعات و جمع بندی انجام شده بر روی آنها و همچنین بهره گیری از تعدادی از شعبات بانکی که سارقان با مراجعه به آنها اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب مالباختگان کرده بودند ، سرانجام شماره پلاک خودرو مورد شناسایی قرار گرفت و مالک خودرو به هویت مهدی . س ( 32 ساله ) شناسایی و تصویر آن به عنوان راننده در زمان سرقت ها ، از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت .
با شناسایی مهدی . س به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح ، مراقبت های نامحسوس پلیسی از نامبرده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام در ساعت 18:00 مورخه هشتم آذرماه متهم به همراه همسر خود به هویت مرضیه . د ( 34 ساله ) و دو نفر دیگر به اسامی میثم . س ( 23 ساله ) و پژمان . د ( 18 ساله ) دستگیر و پس از انتقال به اداره یکم صراحتا به سرقت های خود از مسافران خانم اعتراف کردند .
در تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که هر چهار متهم به مصرف موادمخدر از نوع تریاک و کراک اعتیاد داشته و مهدی و مرضیه با به همراه داشتن کودک خردسال خود ، زمینه اعتماد مالباختگان را ایجاد و دو متهم دیگر پرونده ( میثم و پژمان ) نیز با تهدید چاقو و اسلحه کمری اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال مالباختگان کرده اند .
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری به شیوه مسلحانه در مناطق عمدتا شمال شهر تهران و شناسایی بیش تعدادی از مالباختگان ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کلیه شهروندان و مالباختگان بویژه شکات خانمی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع رد خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " ./ف
برچسب ها: سارقان ، مسافربرنما ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.