مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: تولیدکنندگان فرش دستباف باید برای سلیقه‌یابی و شناسایی نیازهای مصرف‌کنندگان بیشتر تلاش کنند.

مرضیه بنفشه‌افشار در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های صاحب سبک در صنعت فرش کشورمان قلمداد می‌شود اما برای اینکه جایگاه کنونی برای استان حفظ شود و ارتقا پیدا کند باید نسبت به شناسایی بازارهای داخلی و خارجی و بررسی سلیقه‌های مختلف به طور جدی‌تر اهتمام شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تلاش مستمر در زمینه سلیقه‌یابی افزایش تقاضا را به دنبال دارد افزود: برای اینکه تولیدکنندگان استان با افزایش تقاضای داخلی و خارجی روبه‌رو شوند باید در زمینه شناسایی بازارهای مختلف، بررسی نیازهای مصرف‌کنندگان و مواردی از این قبیل با پشتکار و جدیت بیشتری اهتمام کنند.

افشار ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران با هدف هماهنگی تولید با نیاز مشتریان، افزایش تقاضای داخلی و خارجی فرش، افزایش سهم فرش دستباف ایران در بازارهای هدف اجرای برنامه‌هایی را آغاز کرده و در زمینه‌ سلیقه‌یابی مصرف‌کنندگان فرش دستباف ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی مطالعاتی نیز انجام داده است.

وی تصریح کرد: بازار کشورهای آلمان، فنلاند، روسیه، سوئیس، اتریش، بلژیک، آمریکا، ایتالیا، لبنان، فرانسه، کویت، نمایشگاه میلان و بازارهای داخلی مورد مطالعه کارشناسان داخلی قرار گرفته و نتایج مطالعات فوق به صورت سی‌دی، مجله‌های سلیقه‌یابی تهیه شده و در بین تولیدکنندگان فرش دستباف استان و تشکل‌های مربوطه توزیع شده است.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی به برپایی همایش یک‌روزه سلیقه‌یابی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش‌های یک‌روزه در شهرستان‌های ارومیه، خوی و بوکان با شرکت 210 نفر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف برگزار شده است و خروجی مطلوبی نیز داشت.

وی فرش دستباف را میراث گذشتگان دانست و اظهار داشت: لازم است برای حفظ این سرمایه عظیم بیش از گذشته اهتمام شود چرا که برای اقشار مختلف مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم درآمدزایی داشته و بخشی از فرهنگ و سنت ملت بزرگ ایران اسلامی قلمداد می‌شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.