سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: رای بالا به قطعنامه ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل، نشانه انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی در جلسه روز جمعه مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی وضعیت خاورمیانه تشکیل شده بود، در تداوم تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، دو اقدام مهم را راه‌حل موضوع فلسطین دانست؛ اول، عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از کلیه سرزمین‌های اشغالی. دوم، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت، آینده و نوع حکومت در کل سرزمین فلسطین از طریق یک سازوکار دموکراتیک و رفراندوم عمومی با حضور همه فلسطینی‌ها صرف‌نظر از مذهب یا قومیت خود.

وی با اشاره به این‌که مساله فلسطین موضوع اصلی خاورمیانه است، افزود: رژیم صهیونیستی در هفته گذشته با مصونیتی لجام‌گسیخته، حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که باعث کشته و زخمی شدن شهروندان فلسطینی از جمله زنان، افراد سالخورده و کودکان شد. جنایت اخیر رژیم اسرائیل در نوار غزه بدون شک باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی در کل منطقه خواهد شد.

وی با طرح این سوال که جهان تا چه زمانی می‌خواهد شاهد این‌گونه ظلم‌ها و ستم‌ها باشد؛ از رویکرد برخی اعضای دائم شورای امنیت در قبال موضوع فلسطین انتقاد و تصریح کرد: برخی از اعضای دائم شورای امنیت که روز پنج‌شنبه بر سر راه قطعنامه ارتقاء جایگاه فلسطین در مجمع عمومی کارشکنی می‌کردند، در شورای امنیت سازمان ملل نیز از اقدام عملی علیه جنایات رژیم اسرائیل جلوگیری کرده‌اند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، این نوع رویکرد را نشانه دیگری از حمایت کورکورانه این کشورها از رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و افزود: نتایج آراء داده شده به نفع قطعنامه ارتقاءجایگاه فلسطین در سازمان ملل نشان می‌دهد تا چه میزان رژیم صهیونیستی منزوی شده و این امر خود پیامی برای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است که باید سیاست‌های خود را در خصوص این رژیم را مجددا بررسی کنند.

وی دارا بودن سلاح‌های هسته‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در شرایطی که این رژیم دارای سابقه سیاهی از تروریسم دولتی و توسل به تجاوز، تهدید و استفاده از زور علیه دیگر کشورها است را تهدیدی واقعی علیه صلح در منطقه و جهان و امنیت عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد این تهدید به صورت فوری و قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی برطرف شده و در این راستا لازم است ایده ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی پیگیری شود.

وی توجهات را به بیانیه منتشره از سوی جنبش عدم تعهد در روز گذشته در این رابطه جلب کرد و خاطرنشان ساخت: جنبش عدم تعهد نگرانی خود را نسبت به بیانیه‌های منتشره و مخالفت اعلام شده از سوی برخی از قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا و چند کشور دیگر در برگزاری کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی اعلام و آن را ناشی از نگرانی آنها از انزوای رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار