نخست وزیر عراق روز جمعه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را به عنوان یک کشور ناظر غیر عضو گامی مهم در مسیر احقاق حقوق فلسطینیان دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا ، نوری مالکی در همین حال بر ایستادگی عراق در کنار فلسطینیان تا احقاق تمام حقوق مشروع و قانونی آنان تاکید کرد.
مالکی با ارسال پیامی برای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: من از طرف دولت و مردم عراق ارتقای جایگاه بین المللی فلسطین را به تمام فلسطینیان ، رهبران و آزادیخواهان جهان صمیمانه تبریک می گویم.
وی دستیابی فلسطینیان به حق عضویت کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل متحد را گامی مهم در روند احقاق تمام حقوق آنان دانست و افزود حمایت اکثر کشورهای جهان از عضویت فلسطین در این سازمان بین المللی نشانه شکست منطق زور و نشانه ناتوانی اسرائیل در شکست حق و نادیده گرفتن حقوق ملت زنده ، پویا و مبارزی چون فلسطین است.
نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که این گام باعث تحقق وحدت میان گروه های فلسطینی و مردم فلسطین و ادامه مبارزه آنان تا دستیابی به تمام حقوق مشروع شان و در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شود.
مالکی خاطرنشان کرد عراق همچنان به عنوان حامی و یاریگر مردم فلسطین تا تحقق تمام حقوق و آرمان های آنان باقی می ماند.
برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار