امام جمعه بجنورد گفت: مدرس وابسته به قدرت و ثروت نبود و نمایندگان باید این عالم بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران ، با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس ،وابسطه نبودن به قدرت و ثروت و نداشتن ترس وطمع را از ویژه گیهای این عالم بزرگوار برشمرد و افزود: مدرس یک فاضل و عالم به تمام معنا بود که در مقابل رضا خان و انگلیس مردانه ایستاد.

وي سلامت اخلاق، فکر، سياست و حفظ بيت المال را از ديگر ويژگي هاي اين شهيد برشمرد و تصریح کرد: نمايندگان مجلس با الگو قرار دادن مدرس از ظرفيت هايي که در مجلس دارند به بهترين نحو در تعيين قوانين راه گشا استفاده کرده و پي گير و ناظر بر اجراي قوانين مصوب تا رسیدن به مرحله اجرا باشند.

وی در ادامه به روز دانشجو اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا با پیوند زدن علم وعقلانیت با دین ارزشهای دینی را در جامعه اسلامی حفظ کنند.

خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه دانشجویان سرمایه های آینده هستند ، گفت: دانشجویان باید استکبار ستیز،آرمان خواه و استقلال طلب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی قناعت را موجب آرامش در زندگی دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که در زندگی قناعت دارند دچار استرس و آشفتگی نمی شوند.

امام جمعه بجنورددر پایان از تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان خبر دادو ابراز امید واری کرد: با راه اندازی این مرکز وساماندهی مساجد ، این اماکن از ایستایی به پویایی تبدیل شده ویک تحول فرهنگی ایجاد شود./ب

برچسب ها: مجلس ، مدرس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.