کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال بعد از پشت سر گذاری بحران مقطعی تیم ملی مشکلات اساسی فوتبال را بیان کرده اند.

محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل رشد نداشتن تیم ملی تعطیلات فراوان لیگ برتر است. این تعطیلات از تمامی لحاظ به تیم های باشگاهی ضرر می رسانند. ضرر رسیدن به تیم های باشگاهی در بلند مدت تیم ملی را دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود: ضعف مدیریت یکی از دلایل اصلی ضعف تیم ملی است. برای داشتن فوتبالی در سطح اول آسیا و جهان باید مدیریت فوتبال قوی و با انگیزه را بر سر کار آورد.

وی تصریح کرد: بچه ها از ضعف تاکتیکی رنج می برند. تعطیلات بلند مدت تیم ملی، هماهنگی را از بازیکنان می گیرد و نمی توانند با باشگاه های خود هماهنگی فنی و تاکتیکی داشته باشند.


همچنین پنجعلی گفت: برای کمتر شدن این تعطیلات باید به تیم های پایه خود به صورت عملی آموزش داد که در سنین بالاتر دچار ضعف های ابتدایی نباشند.

طباطبایی پیشکسوت فوتبال گفت: تعطیلی های زیاد به فوتبال باشگاهی ضربه می زند وقتی باشگاه ها ضربه ببینند پویایی لیگ پایین می آید وقتی پویایی لیگ پایین بیاید به ضرر فوتبال ملی مان تمام می شود.

وی افزود: تعطیلی لیگ در کوتاه مدت به نفع تیم ملی است اما در دراز مدت به تیم های باشگاهی ضرر می رساند و فنی تیم های باشگاهی دچار ضرر و آسیب بشوند دوباره تیم ملی دچار آسیب می شود.

وی تصریح کرد: در فوتبال دنیا بازیکنان برای آمادگی برای بازی های ملی در باشگاه های خود آماده می شوند. متأسفانه باشگاه های ما از وضعیتی مناسب بهره نمی برند و بازیکنان را نمی توانند برای بازی های ملی آماده بکنند.

به نظر من یکی از عوامل مهم تعطیلی لیگ آماده نبودن خود باشگاه ها است.


وی اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل تعطیلی لیگ کیفیت پایین لیگ برتر است اگر لیگ برتر از کیفیتی بالا برخوردار باشد توان بازیکنان بیشتر خواهد شد. وقتی توان بازیکنان بالا رود تعداد بازی بیشتری را در زمانی کم می توانند انجام دهند.

طباطبایی همچنین گفت: فصل نقل انتقالات را باید به فاصله یک ماه تا شروع لیگ به پایان رساند که بازیکنان بیشتر با تیم های باشگاهی خود هماهنگ بشوند و توان خود را بالا ببرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعطیلات ملی به کل فوتبال آسیب می رسانند فوتبال ملی هم با این تعطیلی ها به مشکلی اساسی برخورد می کند.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت دیگر فوتبال نیز به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تعطیلات لیگ ضربه ای محکم را به فوتبال ما وارد می کند اگر می خواهیم تیمی حرفه ای داشته باشیم باید تعطیلات کاذب این چنین را کاهش دهیم از وقتی که لیگ کار خود را آغاز کرده است 3 بار به خاطر تیم ملی تعطیل شده است که این کار به تیم ملی هم ضرر می رساند.

وی افزود: امکانات فوتبال ما ضعف های بسیاری دارند از جمله این ضعف ها می توان به مدیریت ضعیف در تیم های ملی فوتبال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر کار عملی از پایه انجام بگیرد بازیکنان در سنین بالاتر دچار ضعف نمی شوند و لیگ به این اندازه تعطیل نمی شود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کمتر شدن تعطیلی های لیگ باید فشار را روی بازیکنان لیگ برتری بیشتر کرد تا انعطاف پذیری آنها بالاتر رود.

دین محمدی پیشکسوت فوتبال نيز افزود: تعطیلات بلند مدت به فوتبال باشگاهی ضرر بسیاری می رساند خیلی از تیم ها که تازه به روند رو به رشد خود رسیده اند با این تعطیلات به مشکل بر می خورند ولی برای رسیدن تیم ملی به جام جهانی باید تمامی مشکلات از این قبیل را تحمل کرد.

وی اظهار داشت: برای تیم ملی باید هر کاری کرد زیرا مهمترین هدف فوتبال کشورمان رسیدن تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی است و از نظر من تعطیلی لیگ به این هدف کمک به سزایی می کند.

دین محمدی تصریح کرد: فوتبال ما از نظر پایه بسیار ضعیف است و مشکل پایه باعث می شود که لطمه بزرگی به فوتبال کشورمان وارد شود.

اگر در بخش مدیریت پایه قوی عمل کنیم بیشتر مشکلات فوتبالی کشورمان برطرف می شود.


وی خاطر نشان کرد: برای حرفه ای شدن فوتبالمان تمام چیزهایمان باید حرفه ای باشد از جمله تفکر بازیکنانمان.

حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال گفت: مهمترین دلیل تعطیلات بیش از حد و اندازه فوتبال باشگاهی پایین بودن سطح فوتبال است. در هیچ جای دنیا لیگ به این اندازه تعطیل نخواهد شد زیرا کیفیت سطح فوتبال در آنجا بالاست.

وی اظهار داشت: برای بالا بردن سطح فوتبال باید تمام ارکان را درگیر این کار کرد. سیستم حمل و نقل، رسانه ها، استادیوم ها، آکادمی های فوتبال و ... باید برای بالا بردن سطح فوتبال به بهترین شکل خود ظاهر شوند.


وی تصریح کرد: بازیکنان ما باید فشار بسیاری را تحمل بکنند و انعطاف پذیری خود را بالا ببرند./آق

برچسب ها: فوتبال ، تعطیلات ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار