آینده طرح مسکن مهر در دولت بعدی قابل پیش بینی نیست به طوری که مسکن مهر همین امروز هم در حال تغییر است .

سید مجید نیک ن‍ژاد عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت مصالح ساختمانی گفت :همگام با افزایش اخیر قیمت ارز و تاثیر پذیری بازار مصالح ، آهن آلات ساختمانی به بالاترین قیمت رسید.

وی با بیان اینکه قیمت آهن آلات تا کنون تغییر چندانی نداشته است ادامه داد :کاهش نرخ ارز پس از جهش ناگهانی اخیر به تدریج بر قیمت آهن آلات ساختمانی تاثیر گذار خواهد بود .

وی افزود : هم اکنون در مرکز مبادلات نرخ ارز کاهش یافته است ولی نرخ در بازار آزاد به قوت خود باقی است .

نیک ن‍ژاد با اشاره به چالش های پیش روی ساخت مسکن مهر در بازار آتی گفت :ساخت مسکن مهر با قیمت آهن کیلویی 700 تا 800 تومان شروع شد ولی امروز قیمت آهن آلات ساختمانی به بیش از 2 هزار تومان رسیده است که ادامه این طرح با شرایط فعلی در بازار آتی مسکن ممکن نخواهد بود .

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور با اشاره به عملکرد متفاوت مسکن از بازار ارز و سکه گفت :چندین فاکتور بر قیمت بازار مسکن تاثیر گذار است که حتی با کاهش قیمت آهن آلات ساختمانی به عنوان یکی از فاکتورهای ساخت مسکن ، نمی توان کاهش محسوس قیمت محصول نهایی را انتظار داشت.

وی با بیان اینکه آشفتگی بازار مانعی بر ادامه پروژه های ساخت و ساز مسکن مهر کشور شده است گفت : تفاهم نامه ساخت مسکن مهر با ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت در بازه ساخت یک ساله مورد توافق قرار گرفته است که در شرایط امروز ، نوسانات قیمت مصالح و تورم حاکم بر بخش های اقتصادی تغییر تفاهم نامه الزام آور شده است .

وی با بیان اینکه آینده طرح مسکن مهر در دولت بعدی قابل پیش بینی نیست گفت :با توجه به نوسانات در بازار ، مسکن مهر همین امروز هم در حال تغییر است ، به طوری که در خواست اصلاح قیمت مسکن مهر کشور در حال بررسی است .


برچسب ها: مهر ، مسکن ، انبوه سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار