برنامه نود پنجشنبه شب 9 آذرماه 91 از ساعت 23:53 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران برنامه نود برنامه نود پنجشنبه شب 9 آذرماه 91 از ساعت 23:53 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. 




سوال مسابقه پیام کوناه برنامه در مورد صعود یا عدم صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی بود.


در ابتدای برنامه فردوسی پور برنامه بازی های بعدی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی را نمایش داد.


پس از آن آیتم نود درجه پخش شد.


از نکات جالب این آیتم می توان به کنایه فردوسی پور به ساختن مجسمه کاسیمیرو در آبادان اشاره کرد.





پخش گزارشی از مراسم انتخاب برترین های فوتبال آسیا از بخش های دیگر برنامه نود بود.




در ادامه برنامه گزارشی از تیم ملی فوتبال ایران در سال 1376 که موفق به صعود به جام جهانی 1998 فرانسه شد به روی آنتن رفت.




مهمان برنامه نود سیدابراهیم تهامی ملی پوش پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بود که به مناسبت 8 آذر که سالروز پیروزی تاریخی فوتبال کشورمان مقابل استرالیا بود به برنامه نود دعوت شده بود.


تهامی در صحبتهای خود گفت: یاد آن دوران بخیر تیم ملی ما در آن دوران تیم فوق العاده ای بود.


وی در ادامه گفت: من در بازی با استرالیا در ترکیب اصلی تیم بود اما به جای من سعداوی در مقابل استرالیا بازی کرد؛ فکر می کنم ترکیب تیم ملی در بازی با استرالیا را از تهران اعلام کردند!


تهامی تصریح کرد: شب قبل از بازی با استرالیا در ملبورن بین دایی و خداداد عزیزی درگیری لفظی به وجود آمد و سایر بازیکنان آنها را جدا کردند.


وی خاطرنشان کرد: در جریان بازی ویرا می خواست مرا به عنوان اولین بازیکن تعویضی وارد زمین کند و زمان تعویض من خیلی ها فکر کردند سعداوی به خاطر درگیری که قبل از آن با وی در اهواز داشتم به سمت من نیامد اما واقعیت این بود که وی به دلیل اینکه زمان بازی تلف نشود به سمت من نیامد.


تهامی ادامه داد: به نظرم پیروزی ما در استرالیا معجزه بود و جد من کمک کرد تا به جام جهانی برویم؛ اما در زمانی که خداداد گل دوم را زد من در کنار او بودم و موقعیت صددرصد گلزنی داشتم و اگر جای خداداد بودم در آن صحنه من پاس می دادم. اما واقعیت این است که اگر من در بازی با استرالیا حتی دو گل هم می زدم باز هم مرا به جام جهانی نمی بردند چون عده ای از من خوششان نمی آمد.



بازیکن پیشین تیم ملی گفت: برخی بازیکنان نظیر بهنام سراج و علی لطیفی حقشان حضور در جام جهانی نبود حتی بازیکنی که پایش در گچ بود را به جام جهانی بردند اما من را به جام جهانی 98 فرانسه نبردند.


وی اذعان کرد: اگر من در جام جهانی بودم اینقدر به خودم اعتماد داشتم که می توانستم تیم ملی را به مرحله بعدی جام جهانی ببرم! برخی می گفتند من و مهرداد میناوند به جایی رفتیم که نباید می رفتیم، حالا سوال من این است که چرا مهرداد به جام جهانی رفت اما من را نبردند؟

در میان صحبتهای تهامی اولین بخش آیتم از نود تا نود پخش شد.


کنفرانس خبری اولیویرا و مترجمش که شباهت زیادی به وی داشت.



تهامی در زمان تعویض خود در جریان بازی تاریخی ایران و استرالیا زمان زیادی از بازی را تلف کرد؛ وی در این خصوص گفت: در زمان بیرون رفتن من از زمین بازی استیلی به من گفت بند کفشهایت را بازکن تا زمان بازی تلف شود! اما علی دایی می گفت سریع برو بیرون تا داور اخراجت نکرده، به هر حال به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی و وقت کشی در بازی با استرالیا بند کفشهایم را باز کردم!



ابراهیم تهامی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: دیگر مثل من در این فوتبال بازیکنی به وجود نمی آید! اما من به حق خودم در این فوتبال نرسیدم و آنهایی را که نگذاشتند به جام جهانی 98 فرانسه برسم در این دنیا و آخرت نمی بخشم.


پیشکسوت فوتبال آبادان در خصوص وضعیت تیم نفت آبادان گفت: وقتی برای آبادان مربیان غریبه را می آورند و از مربیان بومی مثل قاسمپور استفاده نمی کنند باید به حال این تیم تاسف خورد؛ قطعا این تیم به دسته اول سقوط می کند چون این مربیان پرتغالی مربی نیستند و تنها برای پول گرفتن به ایران آمده اند!


تهامی در پایان صحبتهایش گفت: در یک بازی فوتبال بیش از 14 – 15 نفر را دریبل کردم و حتی پس از این همه دریبل پاس سالم می دادم و با این کار چندین بازیکن را آقای گل کردم!


بخشی از برنامه نود اختصاص به اتفاق جالبی داشت که فقط در فوتبال ما به وقوع می پیوندد.




بازیکنی در لیگ برتر بازی می کند که اثر انگشت، کارت معافیت از خدمت و بیماری که به خاطر آن از خدمت معاف شده با بردارش یکی است! اما فردی بود که اعتقاد داشت این بازیکن که سیدحسین حسینی نام دارد با شناسنامه برادرش در لیگ برتر بازی می کند. 


علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که موفق به دریافت نشان برترین فدراسیون سال آسیا شد مهمان تلفنی برنامه نود بود.

کفاشیان در این خصوص گفت: معیارهای ای اف سی برای این انتخاب کلیه موارد ارائه شده  اعم از سمینارها، برنامه های پایه و سایر برنامه هاست و برنامه هایی که ما ارائه کردیم باعث شد ما به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شویم.


رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ژاپنی ها در 8 الی 9 مورد جزو بهترین ها بودند، ژاپن با سرمایه گذاری که کرده رو به جلو حرکت می کند و هزینه هایی که آنها می کنند با ما قابل مقایسه نیست اما برنامه هایی که ما ارائه کردیم با استقبال مسئولین ای اف سی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: ما استحقاق دریافت این عنوان را داشتیم، اگر کره و ژاپن را از بقیه کشورها جدا کنیم به این نتیجه می رسیم که نسبت به سایر کشورها عملکرد بهتری داشتیم.

کفاشیان در خصوص انتقادهایی که از فدراسیون می شود گفت: تقلب و کار خلاف در فدراسیون ما جایی ندارد، ما خودمان را قبول نداریم و دیگران را قبول داریم و مرغ همسایه برای ما غاز است.

وی اظهار داشت: باید خودمان را باور کنیم و به خودمان اعتماد داشته باشیم و همیشه به فکر نتیجه نباشیم و کار و وظیفه مان را به درستی انجام دهیم. مردم ما فوتبال را می شناسند و باید آنها را خوشحال کنیم و تیم ما شایستگی حضور در جام جهانی را دارد.

کفاشیان در خاتمه صحبتهایش گفت: قطعا تا تعیین نتیجه بازی های ما در جام جهانی کی روش سرمربی ما در جام جهانی است و پس از پایان بازی ها در خصوص آن تصمیم گیری می کنیم.

خوشحالی مردم پس از پیروزی تاریخی در ملبورن بار دیگر در برنامه نود نمایش داده شد.


حاشیه های بازی پرسپولیس و ملوان از بخش های دیگر برنامه نود بود.


هواداران ملوان از اینکه نام تیم پرسپولیس در پیامک ارسالی از طرف باشگاه قبل از نام ملوان آمده معترض بودند.


کنفرانس خبری پایان بازی ملوان و پرسپولیس و اعتراض مانوئل ژوزه به یک خبرنگار





ابراهیم میرزابیگی که کارشناس داوری برنامه نود بود اعتقاد داشت گل مازیار زارع به پرسپولیس را داور باید آفساید می گرفت اما گل دیگر ملوان که داور خطا بر روی گردان اعلام کرد صحیح بود.


درودگر مهمان تلفنی بعدی برنامه نود بود و در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و ملوان، اعتراض پرسپولیسی ها نسبت به اهدا جوایز هدایتی به پرسپولیسی ها و همچنین بدهکاران متعدد باشگاه استیل آذین صحبت کرد.


پس از صحبتهای درودگر گزارش حاشیه های روز پخش شد. 



پخش گزارشی از مشکلات ورزشگاه دستغیب شیراز و ورزشگاه دورود قسمت دیگری از برنامه نود بود.



پیمکار ورزشگاه دورود در صحبتهای خود گفت: متاسفانه مسئولین دورود به تعهدات مالی خود عمل نکردند و هم اکنون من به علت بدهی فراری هستم!





نعیم سعداوی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در ارتباطی تلفنی با برنامه در خصوص صحبتهای تهامی گفت: برای من که بی حاشیه بودم جای سوال است چرا بازیکنی را دعوت می کنید که تنها 8 - 9 دقیقه بازی کرده است.

وی در ادامه گفت: آیا ایشان دفاع راست بوده؟ اگر حق من نبوده بازی کنم مردم و کارشناسان اجازه نمی دادند من بازی کنم؛ در هنگ کنگ که آن اتفاق افتاد برای من و تمامی بازیکنان ملی جای سوال داشت که چطور وی بار دیگر به تیم ملی دعوت شد و یا چگونه وی به برنامه شما دعوت شده؟

سعداوی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین خاطره ورزشی من صعود تیم ملی به جام جهانی در بازی با استرالیا بود اما شما با کار امشبتان این خاطره مرا تلخ کردید!

عباس قائد رحمت در خصوص صحبتهای سالاروند پیمانکار ورزشگاه دورود که گفته بود "مسئولین درود به من گفتند به جای طلبت آهن های کار شده در ورزشگاه دورود را ببر" گفت: متاسفانه این صحبتها واقعیت ندارد.


اما رضا سالاروند ضمن تاکید دوباره بر صحبتهای قبلی خود گفت: هم اکنون دو هفته است که پسرم به خاطر اینکه من از دست طلبکاران فراری هستم به مدرسه نمی رود!


جدول رده بندی لیگ برتر:



رده بندی گلزنان برتر لیگ:


برنامه هفته هفدهم لیگ برتر:


برنامه نود در ساعت 3:26 بامداد جمعه 10 آذرماه به پایان رسید و در نظرسنجی پیامکی برنامه که یک میلیون 58 هزار نفر شرکت کردند نتیجه زیر حاصل شد:


گزارش از حمیدرضا حجازی 
برچسب ها: گزارش ، تصویری ، برنامه ، نود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
اینکه خبرتون تصویری بود،خیلی خوب بود.آدم حوصله اش می شد بخونه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۴۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
ممنونم, دیشب خوابم برده بود
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
دیگه برام اثبات شد فردوسی پور،تحمل کوچکترین انتقادی را ندارد و درمقابل انتقاد نعیم سعداوی که گفت باید استعلام کنید و بعد مهمان دعوت کنید؛کاملا روی دیگرش را نشان داد.
از شما خواهش می کنم پیگیری نمایید تا فردوسی پور برای برنامه اش شماره پیامکی بذارند تا من مخاطب برنامه،بتوانیم انتقاداتمان را بدست او برسانیم.
United States of America
Arya
۱۳:۱۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
Kheili Sepas Gozaram . Kheili Ziba Dorost Kardin In Post Ro
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۲:۰۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
خیلی خوب و مفید بود واقعا ممنون.عالیییییییییییی
آخرین اخبار