رئیس سازمان مستضعفین گفت: بسيج تلاش زيادي براي آباداني كشور از خود نشان داده است، رویکرد جهادی باید از خدمت محور به خدمت تولید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه حبرنگاران، سردار نقدی در همایش شکوه هجرت ضمن تقدیر از تلاش جهادگردان بسیجی برای پیشرفت و آباداني کشور اظهار داشت: خطی را که مقام عظمی ولایت برای اعتلای کشور ترسیم کرده بودند توسط بسيجيان به سرمنزل رسيد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از شما جهادگران مطالبه خاصی دارم، تاکید کرد: با توجه به شرایط ويژه كشور و تبديل تحريم‌ها به فرصت‌ها، رویکرد جهادی باید از خدمت محور به خدمت تولید تغییر کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری كه حضور جوانان در مناطق محروم را تجسم آیات قرآن می‌دانند، افزود: این تمثیل زیباترین مدالی است که می‌توان بر سینه بسيجيان چسباند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با کار جهادی دانشجویان بسیجی گفت: این کار دارای ارزش است و بايد آن را به عنوان توفیقي تليقي كرد که خداوند به به بسيجيان داده است.

نقدی با اشاره به حضور خود در اردوهای جهادی اظهار داشت: حال و هوای مردم مناطقی که اردوهای جهادی در آن برپا است شبیه به سال‌های 59 و 60 است چراکه هرکجا تیم همراه بنده را مشاهده می‌كردند از خود علاقه نشان مي‌دادند، لذا این کار شما جوانان باعث شعف هرچه بیشتر مردم به نظام و جهاد شده است و استقبال مردم نشان از آن دارد که اردوهای جهادی نتایج مثبتی داشته و کارهای زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار جهادی شما می‌تواند در زمینه اقتصادی موثر باشد، تصریح کرد: این کار شما باعث به ميدان آمدن دستگاه‌های دیگر دولتی مي‌شود و در زمینه عمرانی و اقتصادی به فعالیت بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست افزود: در اقتصاد ریاضتی که هم اکنون اروپا با آن مواجه است مالیات‌ها را افزایش داده ولی در عوض خدمات کاهش پیدا کرده لذا اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به صورت عمیق توجه شود راه پیشرفت را زودتر طی خواهیم کرد.

نقدی با بیان مولفه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: حدود 12 مولفه را از اقتصاد مقاومتی استنتاج کردیم که 6 مورد از آنها مربوط به اقتصاد کلان است که به دولت ارتباط دارد و مابقی متوجه مردم است.

وی با اشاره به اولین مولفه‌ای که متوجه مردم است گفت: مهمترین مولفه‌ای که باید به آن توجه شود اصلاح فرهنگ کار کردن است یعنی نباید به دنبال پشت میز نشستن بود چراکه پیامبران ما هم چوپانی می‌کردند و ما در ایران دارای 17 میلیون خانوار هستیم و اگر هر خانوار یک عدد بافتنی ببافند به میزان زیادی و بدون صرف هیچگونه انرژی فسیلی کالای با کیفیت تولید خواهیم کرد.

نقدی با بیان اینکه در کشور ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، اظهار داشت: ما در قرارگاه بسیج حوزه جهاد اقتصادی پیش‌بینی کردیم که طبق محاسبات ما در آنجا حدود یک سوم نیاز مرغ کشور را می‌توان از طریق مرغ خانگی تامین کرد و این ظرفیتی است که متاسفانه مردم کشور آن را نادیده می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما جهادگران بسیجی باید به مردم آموزش‌های تولیدی نظیر چگونگی تولید مرغ، ماهی، عسل و غيره بدهیم تا کشور قدم در راه تولید داخلی بردارد.

گفتنی است در پایان مراسم و با حضور گروسی نماینده مجلس، قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی و  سردار نقدی، از نمایندگان گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور تقدیر شد.

انتهای پیام/ب2
برچسب ها: نقدی ، تولید ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار