رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما بعد از فتنه 88، گروه‌هايي را درست کرديم تا اغفال‌شدگان فتنه 88 را اصلاح کنيم و جواب بسيار عالي هم گرفتيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار محمد رضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در همايش امر به معروف و نهي از منکر که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، طي سخناني ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفايش اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر، از فرايض الهي است که متاسفانه در جامعه امروز ما مهجور مانده است و شايد دليلش اين باشد که از جمله فرايضي است که معارض دارد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد فضاي جامعه را براي ورود به عرصه امر به معروف و نهي از منکر، ملايم و تصحيح کنيم، افزود: مخاطب با شنيدن امر به معروف و نهي از منکر، ذهن خود را محدود به مسئله حجاب و روابط زن و مرد مي‌کند؛ اين مسئله خيلي بزرگتر از اين بحث‌ها است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين توجه به امر به معروف و نهي از منکر در مسئله سياست را مورد اشاره قرار داد و گفت: امر به معروف، معطوف به مسائل حجاب و روابط نيست و حتي درباره مباحث جنگ و سياست نيز حرف‌هايي براي گفتن دارد.

نقدي در  ادامه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به امر معروف و نهي از منکر در حوزه سياست تصريح کرد: حتي اگر در اين راه(در حوزه سياست) خطر جاني براي آمر به معروف و ناهي از منکر وجود داشته باشد، ترک آن جايز نيست؛ لذا شرط بي‌خطر بودن در حوزه نهي سياسي، برداشته شده است.

وي با اشاره به تاثيرات امر به معروف ونهي از منکر بر حکم‌فرما شدن ولايت الهي در جامعه بيان داشت: مهمترين منکر، منکر سياسي است؛ درست است که با امر به معروف ونهي از منکر، حکومت طاغوت در ايران چيده شد، ولي طاغوت بزرگي به نام رژيم ايالات متحده در دنيا وجود دارد که به جاي کاباره‌ها، ماهواره‌ها را جايگزين و به جاي قمارخانه‌ها، پايگاه‌هاي اينترنتي را فعال کرده‌ است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين تصريح کرد: همين طاغوت بزرگ امروز با جو سازي و غوغا سازي حقوق بشري، مانع اجراي حکم الهي مي‌شوند، در عرصه اخلاقي، اقتصادي اخلال ايجاد مي‌کنند و يک باند را آموزش مي‌دهند تا در جامعه فساد مالي بزرگي را ايجاد کنند تا در جامعه، رسوايي مالي به وجود آورد و بعد هم او را فريب دهند؛ لذا همين طاغوت مانع اصلاح در جامعه خواهد شد.

نقدي با تاکيد مجدد بر اينکه منکر سياسي، بزرگترين منکر است و بذل جان و مال در اين مسير درست نيست، افزود: امروز رژيم ايالت متحده در رأس مفاسد عالم قرار دارد؛ او بزرگترين منکر است و هر کسي که موجب تقويت اين رژيم شود خيانت کرده است؛ بنابراين بزرگترين منکر ما مذاکره با آمريکا و رژيم صهيونيستي و مذاکره با کساني است که آنها را تقويت مي‌کنند.

وي با بيان اينکه در عرصه سياسي نبايد منکرات يکديگر را ماست‌مالي کنيم، اظهار داشت: اگر کساني با حاکميت ولايت، زاويه گرفته و دچار خطا شده‌اند بايد آنها را امر به معروف کرده و اگر به رأس فساد يعني آمريکا نزديک شدند، بايد آنها را نهي کنيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اضافه کرد: متاسفانه کار به جايي مي‌رسد که شخصي در آستانه انتخابات 88 به عربستان سفر مي‌کند و داستان سفر خود را در مجمع براي دوستان خود تعريف مي‌کند؛ او به شاه عربستان گفته است "من در انتخابات نمي‌آيم و بايد ميرحسين موسوي بيايد و شاه عربستان نيز به او مي‌گويد که تو غلط مي‌کني، بايد خودت بيايي". اين شخص بابت چنين موضوعي خجالت هم نمي‌کشد و مي‌آيد آن را در مجمع تعريف مي‌کند؛ بايد در اين مسائل هم امر به معروف و نهي از منکر، نقش خود را ا يفا کند.

نقدي با بيان اينکه بايد نگاه حزب‌بازي در عرصه سياست جلوگيري شود، به امر به معروف و نهي از منکر بسيج مستضعفين در قبال فريب‌خوردگان فتنه 88 اشاره کرد و گفت: ما بعد از فتنه 88، گروه‌هايي را درست کرديم تا اغفال‌شدگان فتنه 88 را اصلاح کنيم و جواب بسيار عالي هم گرفتيم.

وي تصريح کرد: ‌14 هزار و 815 نفر در ليست امر به معروف و نهي از منکر قرار داشتند و تا اواسط سال 90، توسط نخبگان سياسي با آنها صحبت شد و به عبارتي بيش از 50 درصد آنها جهتشان را عوض کردند، لذا امر به معروف و نهي از منکر در عرصه سياسي، موثر و براي جامعه آرامش‌بخش است.

نقدي در پايان با ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش خاطرنشان کرد: مجددا تاکيد مي‌کنم که نبايد امر به معروف و نهي از منکر در محدوده اخلاق و روابط زن و مرد محاسبه شود و بايد به شکل صحيح، در تمامي عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و مباني فرهنگي، نظري را ارائه دهيم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار