یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تبرئه و آزادي سفير سابق ايران بعد از 6 سال بايد همراه با پرداخت خسارات ناشي از محاصره و بازداشت از سوی انگليس صورت گيرد تا اين کشور بتواند اندکي در نگرش و تفکرات ملت ايران نسبت به انگليس تغيير ايجاد کند.

حسن هاني زاده درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حرکت خودجوش دانشجويان ايران در 8 آذر 90 مقابل سفارت انگليس در تهران گفت: دانشجويان ايراني به دنبال رفتار غير ديپلماتيک سفارت انگليس در تهران و همکاري اين کشور با سازمان جاسوسي آمريکا و رژيم جعلی صهيونيستي در ترور دانشمندان هسته‌اي  ايران در حرکتي خودجوش انگليس در تهران را اشغال کردند.

وي با بيان اينکه ايران تمايلي براي برقراري ارتباط با انگليس ندارد، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران با حفظ استقلال خود تلاش مي‌کند با کشورهاي جهان رابطه مناسبي داشته باشد اما انگلیس با خیالی واهی خود را در قرون17و 18 ميلادي و دراوج امپراطوري تصور مي کند درحالي که کشورمان در سياست هاي داخلي و خارجي خود کاملا مستقل رفتار مي کند.

هاني‌زاده  بااشاره به تمايل انگليس براي برقراري ارتباط با ايران اظهار داشت: ايران برنامه‌اي براي برقراري ارتباط با انگليس ندارد ولي اگر اين کشور قصد برقراري روابط را داشته باشد بايد رفتار سياسي خود را با ملت ايران تغيير داده و از ملت ايران به دلیل رفتار خلاف حقوق بشری خود عذرخواهي کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان یادآورشد: تبرئه و آزادي سفير سابق ايران بعد از 6 سال بايد همراه با پرداخت خسارات ناشي از محاصره و بازداشت از سوی انگليس صورت گيرد تا اين کشور بتواند اندکي در نگرش و تفکرات ملت ايران نسبت به انگليس تغيير ايجاد کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، انگلیس ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار