يک افسر سابق نيروهاي ويژه انگليس در کتابي که اخيرا منتشر شده ، فاش کرده است که در سال 2003 يک ارتش خصوصي با حمايت آمريکا تشکيل داده بود تا در يک جنگ مخفي در پاکستان به شکار جنگجويان طالبان برود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه ديلي تلگراف انگليس در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله اي به قلم راب کريلي نوشت ، ناوسروان هاوارد ليدهام ، خلبان سابق نيروي دريايي سلطنتي انگليس فرماندهي يک نيروي 25 نفره از سربازان ويژه پاکستاني را در حمله به اردوگاههاي طالبان و نجات قربانيان آدم ربايي و بازداشت ستيزه جويان القاعده بر عهده داشت.  
ليدهام هشت سال پس از ترک پاکستان سکوت خود را شکسته است تا به تشريح برنامه اي بپردازد که به اعتقاد وي الگويي براي تامين امنيت مرزهاي پرمنفذ پاکستان در برابر خطر جنگجويان است.  
هنگامي که او در مناطق قبيله اي مجاور مرز افغانستان فعاليت مي کرد ، برنامه وزارت امور خارجه آمريکا يک برنامه به شدت محرمانه بود که حتي مقامات آمريکايي و پاکستاني نيز از آن بي اطلاع بودند. ليدهام بر اساس يک قرارداد يک ساله مجوز استفاده از يک ناوگان آمريکايي متشکل از هفت فروند بالگرد و دو فروند هواپيماي بال ثابت را براي اجراي عمليات ضد تروريستي از يک پايگاه در کويته ، مرکز ايالت ناآرام بلوچستان ، در پشتيباني از سربازان محلي کسب کرده بود.  
وي گفته است در اين عمليات او برخي اوقات مقررات و قوانيني را که سد راه او بوده اند نقض مي کرد زيرا به گفته وي در غير اين صورت جنگجويان طالبان و القاعده بر آنها غالب مي شدند.  
ناوسروان ليدهام ماجراي عمليات خود در پاکستان را در کتابي که اخيرا تحت عنوان طلب بخشش کن ، نه مجوز منتشر شده شرح داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار