دانشگاه تبریز بر اساس عملکرد آکادمیک (URAP) آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان، جزو دانشگاه های برتر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه با بیان اینکه رتبه مزبور بر اساس بررسی آخرین وضعیت دانشگاه های جهان از سوی URAP در دوره 2013 - 2012 کسب شده، گفت: در این رتبه بندی جهانی، 23 دانشگاه از ایران قرار دارند که دانشگاه تبریز رتبه هشت را در میان دانشگاه های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرده است.

رستمی با اشاره به اینکه لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک (University Ranking by Academic performance) از سال 2009 بیش از 2000 دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه بندی کرده ادامه داد: تعداد مقالات چاپ شده، ارجاعات، کل استناد مقالات چاپ شده، IF مقالات و همکاری های بین المللی از جمله شاخص های این رتبه بندی به شمار می رود.

وی گفت: دانشگاه تبریز به‌ عنوان دومین دانشگاه ایران با دارا بودن 15دانشکده، هفت مرکز تحقیقاتی، شش قطب علمی، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین‌المللی ارس در جلفا و نزدیک به 21هزار دانشجو جزو دانشگاه های جامع و پیشرو منطقه و کشور شناخته می شود.

رستمی اضافه کرد: در زمان حاضر این دانشگاه در 106رشته دکتری، 173رشته و گرایش کارشناسی ارشد و 99 رشته کارشناسی دانشجو تربیت می کند.

به گفته وی، دانشگاه تهران با رتبه 170در صدر 23دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی قرار دارد. دانشگاه های هاروارد از آمریکا، تورنتو از کانادا، استنفورد، کالیفرنیا برکلی و میشیگان از آمریکا، آکسفورد از انگلستان، واشنگتن وکالیفرنیای لس آنجلس از آمریکا و توکیو از ژاپن، 10 دانشگاه برتر جهان هستند. /ع

 

برچسب ها: دانشگاه ، برتر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.