بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد با هدف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی – درمانی به مناطق محروم استان ایلام، روز های 7 الی 9 آذر ماه در این استان برپا شد.

سرهنگ زمانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به وسعت مناطق محروم استان ایلام، از سوی بسیج جامعه پزشکی استان بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد در منطقه مورموری از توابع شهرستان آبدانان در 200 کیلومتری مرکز استان ایلام برپا شد.

وی گفت: در مجموع به مدت هفت روز به مناطق محروم استان ایلام خدمت رسانی شد که چهار روز آن شامل اعزام تیم های پزشکی غربالگری به نقاط محروم اطراف بود.

سرهنگ زمانی افزود: در سه روزی که بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد در منطقه برپا شده بود، در 11 رشته تخصصی به بیماران خدمات ارائه شد.

وی تاکید کرد: اتاق عمل، دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی از جمله مهم ترین خدمات ارائه شده به مراجعه کنندگان بود.

سرهنگ زمانی با بیان این که تمامی خدمات ارائه شده به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد کاملاً رایگان بوده است، یادآور شد: در واقع این بیمارستان با هدف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی – درمانی به مناطق محروم استان ایلام برپا شده بود و خدمات بدون دریافت هیچ هزینه ای به افراد نیازمند ارائه می شد.

وی خاطر نشان کرد: در طول مدت برپایی بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد، بیش از 6 هزار نفر از مردم منطقه توسط پزشکان معاینه و از داروی رایگان بهره مند شدند.

 94 تیم امدادی به نقاط مختلف استان ایلام اعزام شده است

مسئول بسیج جامعه پزشکی ایلام در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برپایی بیمارستان صحرایی شهید داریوش رضایی نژاد یک نوع انقلاب در حوزه بهداشت و درمان استان ایلام محسوب می شود.

سرهنگ زمانی با بیان این که از مدت ها قبل در خصوص برگزاری این بیمارستان صحرایی در سطح استان و به ویژه منطقه مورد نظر اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: در کنار برپایی بیمارستان صحرایی شهید رضایی نژاد، یک ایستگاه سلامت نیز تشکیل شده که با فراخوانی دانش آموزان استان و آموزش آنها، تعداد 3000 بسته بهداشتی به ارزش 200 میلیون ریال در بین مردم توزیع شد.

وی یادآور شد: البته تا کنون اقدامات گوناگونی در خصوص محرومیت زدایی از مناطق محروم استان صورت گرفته است که این اقدامات با اثر بخشی و کارایی خوبی همراه بوده است.

سرهنگ زمانی تاکید کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون، حدود 94 تیم امدادی به نقاط مختلف استان ایلام اعزام شده است که همه ویزیت ها و خدمات ارائه شده رایگان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از نام گذاری بیمارستان صحرایی به نام شهید داریوش رضایی نژاد، بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام شهدای گرانقدر کشورمان است و شهید داریوش رضایی نژاد نیز به عنوان یکی از شهدای اخیر هسته ای کشورمان، حق بزرگی به گردن این کشور و استان دارد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار