اصفهان/

جمعیت هلال احمر ایران جزو 5 کشور برتر منطقه از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی

رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر ایران جزو 5 کشور برتر منطقه از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ارسلان محقق در زمینه دوره آموزشی بین المللی پاسخگویی به سوانح منطقه ای در اصفهان (آر دی آر تی) گفت: این دوره در حالی برگزار شد که از بین 50 عضو فراگیر تنها 5 عضو آنها زن هستند که هیچ سهمیه جنسیتی مطرح نبوده است.
وی، اظهار کرد: تمام فراگیران از سوی فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب‌سرخ و هلال احمر معرفی و داوطلبانه بوده است وگرنه هیچ محدودیت و تفاوتی برای اموزش زنان و مردان امدادگر قائل نیستیم.
ارسلان محقق ، ادامه داد: در حال حاضر اگر چه همپای آموزش امداد و نجات عمومی و تخصصی به مردها این آموزش‌ها به زنان هم داده می‌شود و در قالب تیم توانا در جمعیت‌های هلال احمر شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند اما شاید بنا به شرایط حادثه مثل زمان برف وکولاک محدودیتی برای ارسال امدادگر زن داشته باشیم.
رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این جمعیت از نظر تجهیزات بالاتر از سایر استان‌ها است به عنوان مثال احداث بیمارستان صحرایی را در دست اجرا داریم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هر استانی یک تیم درمانی مستقر است، تاکید کرد: هم‌اکنون مرکز آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی جمعیت هلال احمر استان اصفهان و به غیر از معاونت آموزشی این جمعیت اقدام به آموزش امدادگران پیش‌بیمارستانی می‌کنند.
محقق تاکید کرد: در این دوره اموزشی آر دی آر تی کشورهای فنلاند، قرقیزیستان، انگلستان، رواندا، مجارستان، کلمبیا، کویت، پاکستان، سوریه، کنگو، یمن، کره شمالی، لبنان، فلسطین، سودان، مصر، تونس و ایران حضور
داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.