دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين مقاومت را تنها راه آزادي فلسطين دانست و از شکست راهکار سازش و مذاکره سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه القدس ؛ رمضان عبدالله شلح  در سخناني در کنفرانس «اسلام خواهان در کشورهاي عربي ومسئله فلسطيني در پرتو تغييرات و انقلاب هاي عربي» که به همت مرکز مطالعات الزيتونه در بيروت پايتخت لبنان برگزار شد به همزماني برگزاري اين کنفرانس با پيروزي مقاومت فلسطين در غزه اشاره کرد و با تاکيد بر وحدت ملت فلسطين اعم از اهالي کرانه باختري و نوار غزه و فلسطينيان مقيم ديگر کشورها گفت: همه فلسطينيان داراي يک مسئله و يک سرنوشت و هدف و برنامه واحد هستند و براي آزادي وطن خود مبارزه مي کنند.

وي درادامه اسرائيل را يک رژيم باطل و استعماري دانست و افزود با توجه به استعماري و اشغالگر بودن رژيم اشغالگر همه توافقنامه ها و معاهداتي که به زيان حقوق ملت فلسطين با آن امضا شده است باطل است و ما آنها را به رسميت نمي شناسيم.

شلح در ادامه قدس را نماد مسئله فلسطين و قداست آن دانست و افزود: حق بازگشت حقي مقدس است و ما نمي پذيريم که وطن ديگري در هيچ  جاي جهان براي فلسطينيان در نظر گرفته شود.

وي در ادامه منازعه فلسطين را  منازعه اي  فرهنگي و تمدني همه جانبه دانست و افزود همانگونه که از کودکي آموخته ايم اين منازعه در اصل منازعه موجوديت است نه منازعه زمين.
شلح در ادامه گفت: رژيم صهيونيستي وقتي تصميم به ترور احمد الجعبري گرفت در شناخت مقاومت و ملت فلسطين دچار اشتباه شد. آنها عادت کرده اند که از ريختن خون فلسطينيان به عنوان برگ برنده اي در انتخابات خود استفاده کنند اما اين مرتبه در حالي انتخابات را برگزار مي کنند که ننگ موشک باران تل آويو از خاک فلسطين بر پيشاني آنها نقش بسته است.

وي در ادامه با اشاره به اين که هدف همه ما آزادي فلسطين است اما برخي مي گويند چگونه مي خواهيد اين هدف را با توجه به قدرت رژيم صهيونيستي که به سلاح هسته اي و... مجهز است تحقق بخشيد گفت: خداوند راه را به ما نشان داده و گفته است «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» يعني آن قدر که در توان داريد براي مقابله با آنها نيرو جمع کنيد. قدرت کنوني مقاومت را با قدرت آن در سال هاي دو هزار و هشت و نه مقايسه کنيد. اين قدرت از آسمان نيامده است بلکه نتيجه تلاش مقاومت است.

وي ادامه داد: امت عرب توانايي لازم را براي بازيافتن جايگاه خود در جهان و آزادي فلسطين در اختيار دارد. آزادسازي فلسطين هدفي مشروع است و وظيفه اي ملي و قومي بر عهده ماست.
دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين جهاد را تنها راه آزادي فلسطين دانست و بر وجوب آن تاکيد کرد و افزود در اين چارچوب مي توان از فعاليت هاي سياسي نيز بهره برد.

وي افزود: هيچ فلسطيني امتيازاتي را که تشکيلات خودگردان و سازمان آزاديبخش به رژيم صهيونيستي داده اند، نداده است. تشکيلات خودگردان از روابط سياسي با رژيم صهيونيستي هيچ بهره اي به دست نياورده است و از روابط اقتصادي با تشکيلات خودگردان نيز به نفع خود بهره برداري مي کند. اين رژيم منابع آب ما را سرقت مي کند و آن را به ما مي فروشد.

 اين رژيم از طريق هماهنگي هاي امنيتي با فلسطينيان نيز تشکيلات خودگردان را به يک پليس و پاسگاه نظامي براي تامين امنيت اسرائيل تبديل کرده است. بنابراين ديگر هيچ اميدي به سازش و مذاکره نيست. تنها راهي که ما داريم مقاومت است.

برچسب ها: شلح ، فلسطین ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار