معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تکميل ظرفيت توليد و پروژه هاي نيمه تمام از رويکردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي در اين وزارتخانه محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا شجاعي امروز در همايش اقتصاد مقاومتي مديران صنعت و بسيج کارخانجات تهران گفت: امسال وزارتخانه ادغامي صنعت، معدن و تجارت 10 محور اصلي با رويکرد اقتصاد مقاومتي را در دستور کار خود قرار داده که مهمترين آن تکميل ظرفيت هاي توليدي با همکاري حوزه هاي تأمين مالي و اتمام پروژه هاي نيمه تمام است.

وي ادامه داد: هم اکنون 18 هزار پروژه صنعتي و معدني در حال ساخت در کشور وجود دارد که در 6 ماه ابتداي امسال 2 هزار پروژه تکميل شده است.

وي با بيان اينکه همچنان درخواست مجدد جواز تأسيس پروژه هاي صنعتي و معدني در کشور وجود دارد افزود: براي اين ميزان پروژه 4 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام گرفته است.

شجاعي تاکيد کرد: اين آمارها نشان دهنده اين است که فشارهاي بين المللي نتوانسته جلوي پيشرفت صنعتي و معدني  کشور را بگيرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بايد با توسعه صادرات غيرنفتي در کنار توسعه توليد و اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي به سمت اقتصاد تهاجمي و روبه رشد حرکت کرده و سهم مناسبي از بازارهاي جهاني را به دست آوريم.

شجاعي اظهار داشت: براي اجراي درست راهکارهاي اقتصاد مقاومتي ابتدا بايد تحريم ها و ريشه آن را شناسايي کرده و در نهايت پادزهري مناسب براي مقابله با آن برنامه ريزي کنيم.

وي با بيان اينکه اعمال تحريم ها هم جنبه مثبت و هم جنبه منفي داشته افزود: دستيابي به خودکفايي در صنايع بزرگي همچون فولاد، سيمان، دارو و هايتک از جمله جنبه هاي مثبت اعمال اين فشارها بوده است.

وي خاطرنشان کرد: البته اعمال اين تحريم ها سبب شده برخي هزينه هاي مبادلاتي ما افزايش يابد که اين مسئله قابل حل است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار