رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: توجه به صادرات یکی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است و باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

علی صفرزاده در گفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدبا اعلام این مطلب  بیان کرد: اقتصاد مقاومتی رمز خودکفایی اقتصادی است و در آن صادرات یک اصل محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به‌ منظور افزایش صادرات، تولید داخلی باید تقویت شده و مورد حمایت ویژه قرار گیرد گفت: برای رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی در بازارهای هدف باید کیفیت محصولات تولیدی و بسته‌بندی آن ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: صادرات نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه کشور دارد و برای ترسیم چشم‌انداز مناسب برای صادرات باید تولید داخلی به استانداردهای صادراتی برسد.

صفرزاده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا، فعال و رو به توسعه است اظهارکرد: بخش خصوصی و تشکل‌ها باید برای صادرات و رقابت بهتر تقویت شوند و مدیریت استراتژیک در این بازارها مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: به ‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش بهره‌وری نهادهای تولید از طریق فعال‌سازی رقابت‌پذیر شرکت‌های مهندسی و ارتقای بهره‌‌وری و کیفیت تولید با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی انجام شود و مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای شکست تحریم‌ها تقویت گردد./س

 

برچسب ها: تقویت ، گسترش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.