مدير موسسه توسعه گردشگري گفت: برنامه ريزي دقيق و همه جانبه در صنعت گردشگري به عنوان عاملي براي رشد اقتصادي ضروري است.

محسن لشگري در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این مطلب گفت: توسعه صنعت گردشگري براي توليد ثروت در راستاي اقتصاد مقاومتي نيازمند برنامه ريزي منظم و مدون است.

وي با اشاره به حضور موسسه توسعه گردشگري در دهمين نمايشگاه بين المللي جهانگردي و صنايع دستي، از رسانه ها به دليل پرداختن به امر اطلاع رساني در زمينه صنعت گردشگري و لزوم توجه ويژه به آن قدرداني کرد.

مدير موسسه توسعه گردشگري اظهار کرد: در اين نمايشگاه تمام متوليان گردشگري از جمله آژانس هاي مسافرتي، هتل داران، صاحبان رستوران هاي سنتي، آموزشگاه هاي خدمات جهانگردي، متوليان صنايع دستي بخش خصوصي و دولتي و همچنين ۱۲کشور از جمله مالزي، تايلند، قبرس، ترکيه و برزيل حضور داشتند که ظرفيت بسيار مناسبي در اين زمينه بود.

لشگري با بيان اين که سند راهبردي توسعه گردشگري و صنايع دستي در حال تدوين است، ابراز اميدواري کرد با اجراي اين سند شرايط گسترش و توجه ويژه مردم و مسئولان به آن ها فراهم شود.

وي تصريح کرد: موسسه توسعه گردشگري همگام با سياست هاي دولت به برنامه ريزي براي دستيابي به اهداف نظام و رشد صنعت گردشگري توجه ويژه دارد.وي آينده اي روشن را براي اين صنعت در کشور پيش بيني کرد و گفت: متوليان اين صنعت بايد علاوه بر حضور در نمايشگاه هاي بين المللي، به دنبال خلق فرصت ها از طريق نوآوري در کاربرد گردشگري و صنايع دستي در زندگي پيشرفته امروز باشند.

مدير موسسه توسعه گردشگري با تاکيد بر اين که فعالان اين صنعت بايد تجارب و فرصت هاي جديد را به اشتراک بگذارند، بيان کرد: اين امر دستاوردهاي نويني براي صنعت گردشگري و صنايع دستي به همراه دارد و ايران را در زمره يکي از پايگاه هاي مهم اين حوزه در جهان قرار مي دهد./س

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.