آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه بسيج را پيوند مردمي دفاع و معنويت اعلام کرد و گفت: بسيج يک تشکل نظامي محض نيست بلکه تشکلي مردمي و ارزشمند براي دفاع مبتني بر ارزش‌ها در همه ابعاد است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با گراميداشت هفته بسيج گفت: تشکيل بسيج از افکار بلند و ناب حضرت امام (ره) بود که با تيزبيني خاص و مردم‌شناسي عميق خود موجب پيوند دفاع و معنويت شد.

رئيس قوه قضاييه افزود: بسيج مظهر دفاع از ارزش‌هاست که هنوز هم ثمرات بسيار خوب آن را در همه شئون شاهديم.

آيت‌الله آملي لاريجاني ابراز اميدواري کرد: تمام بسيجيان در مسير اهداف متعالي اين تشکل گام بردارند.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوريه گفت: متاسفانه با دخالت‌هاي نابجاي کشورهاي غربي و سران نادان و جاهل برخي کشورهاي عربي، اوضاع سوريه بغرنج شده و البته مقاومت ملي و همه‌جانبه‌ اين کشور در مقابل تمام فشارها بويژه در برابر آمريکا، که براي سقوط بشار اسد بسيار عجله داشت تمام دشمنان اين کشور را سردرگم کرده است.

رئيس دستگاه قضا مقاومت سوريه در مقابل توطئه‌هاي خارجي را پيروزي بزرگي براي جبهه مقاومت دانست و تصميم کشورهاي غربي و برخي کشورهاي عربي براي ارسال سلاح به تروريست‌هاي اين کشور را راه‌حلي «بسيار عجيب» توصيف و تاکيد کرد:‌ بسيار عجيب است که کشورهاي مدعي دموکراسي دربرابر کشوري که حکومت مستقر دارد و سران آن حاضر به برگزاري انتخابات ولو به قيمت برکنار رفتن خود در انتخاباتي آزاد هستند، تصميم به ارسال اسلحه مي‌گيرند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اين‌که آمريکايي‌ها و غربي‌ها بخوبي مي‌دانند سوريه از محورهاي اصلي مقاومت است، افزود: مشکل آمريکا و غربي‌ها تنها حکومت بشار اسد نيست بلکه آنها با جبهه مقاومت مشکل دارند و غربي‌ها که سيلي محکمي از مقاومت اسلامي خورده‌اند، قصدشان شکست مقاومت است.

رئيس قوه قضاييه خطاب به هم‌پيمانان عربي آمريکا اظهار کرد: کشورهاي عربي هم بايد بدانند که آمريکا و غربي‌ها به هيچ‌کدام از تعهدات خود پايبند نخواهند ماند.

آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: اميدواريم غربي‌ها به روش‌هاي مردم‌سالارانه تن بدهند و به دور از غوغاسالاري و جنگ‌افروزي بگذارند مردم سوريه خودشان، براي آينده تصميم بگيرند، نه‌ اين‌که از آن سوي دنيا و با کمک برخي کشورهاي عربي مردم اين کشور را به خاک و خون بکشند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومي و تشريفات قوه قضاييه، رئيس قوه قضاييه در ابتداي اين جلسه با تسليت شهادت حضرت امام سجاد (ع)، از قشرهاي مختلف مردم ايران و تمام شيعيان جهان به خاطر برپايي باشکوه ايام عزاداري حضرت اباعبدالله‌ الحسين (ع) قدرداني کرد
و گفت:‌ تا زماني که اين عزاداري‌ها برپاست، شور حسيني در برابر ظلم و جور باقي است و اکنون حتي شاهد تجلي پيام عاشورا در مقاومت‌هاي مردمي خارج از ايران در مقابل ظلم و ستم هستيم.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: برپايي باشکوه ايام عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) توفيق بسيار بزرگي است که حضرت حق نصيب مردم ما کرده است و آثار عظيم دنيوي و اخروي آن قطعا شامل حال همه عزاداران شده و خواهد شد.

رئيس دستگاه قضا توسل به ائمه اطهار بويژه امام حسين (ع) را يکي از راه‌هاي بسيار موثر سلوک الي‌الله برشمرد و گفت:‌ در عزاداري‌هاي عاشورايي حتي شاهديم که جوان‌ها و افرادي که در ظاهر ميانه‌اي با اين امور ندارند، جذب مجالس حسيني مي‌شوند و اين موضوع عمق عظمت و معنويت واقعه عاشورا را نشان مي‌دهد.

شايان ذکر است در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشي درخصوص اصلاح فرآيندها و ارائه خدمات ثبتي در محيط مجازي ارائه نمود.

احمد تويسرکاني معاون رئيس قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طي گزارشي با اشاره به تنوع خدمات ثبتي در حوزه املاک و اسناد، ميزان افزايش خدمات را از رقم 27 ميليون خدمت در سال 88 به بيش از 34 ميليون خدمت در سال 90 تشريح و اعلام نمود در سال 90 در ازاء هر يکصد نفر جمعيت کشور 45 خدمت ثبتي ارايه گرديده است.

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشريح سياستها و برنامه‌هاي راهبردي سازمان به بخشي از خدمات انجام شده در سالهاي اخير اشاره کرد.

وي از انجام کاداستر شهري و روستايي و صدور اسناد مالکيت ماشيني در سيستم کاداستر به ميزان حدود سه ميليون سند تاکنون، برون سپاري تهيه نقشه تفکيکي متقاضيان سند از طريق نظام مهندسي، استقرار باجه‌هاي پستي در ادارات ثبت جهت تسريع در امور مراجعان، استقرار حدود 7500 دستگاه pos در دفاتر اسناد رسمي و ادارات ثبت جهت کاهش مراجعات به بانکها، حذف مراجعان حضوري جهت پلمپ دفاتر شرکتهاي تجاري، حذف بخشي از اوراق بهادار جهت آسان‌سازي ارايه خدمات و اجراي طرحهاي فن‌آوري اطلاعات و ارايه خدمات در محيط مجازي خبر داد.

تويسرکاني به انجام زير ساختهاي ارتباطي و سخت افزاري، طراحي و ايجاد درگاه الکترونيکي سازمان جهت ارايه خدمات الکترونيکي، اجراي مرحله اول ثبت آني معاملات و فراهم شدن استعلامات و پاسخ به استعلامات بين واحدهاي ثبتي و دفاتر اسناد رسمي و نيز ارسال خلاصه معاملات به نحو الکترونيک اشاره نمود و اعلام کرد: تاکنون با تکميل شبکه گسترده کشوري و شبکه محلي و ارتباط بيش از 12 هزار نقطه در محيط مجازي 342/156/2 استعلام از طريق شبکه صورت گرفته است.

وي گزارش مشروحي از چگونگي اجراي قانون تعيين تکليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند به نحو غير حضوري و از طريق شبکه مجازي، ساماندهي بانک جامع املاک دولتي، تغيير فرآيند ثبت شرکتهاي تجاري و پذيرش اينترنتي تقاضاي ثبت شرکتهاي تجاري، ثبت اختراعات، ثبت طرحهاي صنعتي و علائم تجاري به جلسه مسئولان عالي قضايي ارايه نمود.

معاون قوه قضاييه در پايان گزارش خود از مکانيزه شدن ادارات اجراي مفاد اسناد رسمي لازم الاجرا در سازمان ثبت خبر داد و اعلام نمود با اجرايي شدن کليه فرآيندهاي خدمات ادارات اجرا در آينده نزديک که در تمامي واحدهاي ثبتي سراسر کشور محقق مي‌گردد و خدمات با سرعت، شفافيت و دقت بيشتري به مردم ارايه خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار