يک عضو کميسيون حقوقي قضايي مجلس با اشاره به تحريم‌هاي ضد ايراني، مصادره اموال ايرانيان در خارج از کشور خاطرنشان کرد: قطعنامه حقوق بشري عليه ايران نشر اکاذيب بوده و ايران بايد واکنش جدي نسبت به اين امر نشان داده و افکار عمومي را نسبت به اين مساله آگاه کند.

علي جليليلان در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایرانی سازمان ملل متحد اظهار داشت: سازمان ملل از اساسنامه و ماهیت وجودی خود که بر همسانی همه کشور‌های جهان تأکید می‌کند، فاصله داشته به گونه‌ای که تحت سلطه قدرت‌های بزرگ و ناقضان حقوق بشر شده است.

عضو کميسيون حقوقي مجلس ادامه داد: تبعیض علیه مسلمانان، تبعيض نسبت به سياه‌پوستان، نگهداري سلاح‌هاي کشتار جمعي، از موارد نقض حقوق بشر توسط کشورهاي قدرتمند غربي به ويژه آمريکا و اسرائيل بوده و اين در حالي است که ايران همواره مدافع حقوق بشر است.

وي حقوق بشر را وسيله‌اي براي اعمال زور کشورهاي قدرتمند به کشورهايي که زير سلطه آن‌ها نيستند دانست و گفت: اين قطعنامه رفتار تبعيض آميز سازمان ملل را نسبت به کشورها را نشان داد و اين امر همان سياست‌هاي دو گانه سازمان ملل براي دستيابي به اهداف و منافع خود است.

اين حقوقدان با اشاره به تحريم‌هاي ضد ايراني، مصادره اموال ايرانيان در خارج از کشور خاطرنشان کرد: قطعنامه حقوق بشري عليه ايران نشر اکاذيب بوده و ايران بايد واکنش جدي نسبت به اين امر نشان داده و افکار عمومي را نسبت به اين مساله آگاه کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار