معاون فرهنگی قوه قضائیه، توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی را در ایجاد خودباوری و اصلاح و تربیت مددجویان مؤثر دانست.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقي در بازدید از زندان مرکزی کرمانشاه اظهار داشت: انسانها در سختی و مشقات خود را بهتر پیدا می‌کنند و می‌شناسند چنانچه فرد باهوش باشد و بادقت به مسائل نگاه کند بهتر می‌تواند گره از مشکلات خود بگشاید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: هنرمند و هوشمند کسی است که بتواند در سخت‌ترین شرایط مشکلات را حل کند و موانع را از پیش پای خود بردارد و جوهره وجودی خود را نشان دهد افراد ضعیف عموما تسلیم می‌شوند.

این مقام قضایی تصريح كرد: یکی از هوشمندی‌های شما بهره‌برداری از موقعیت فعلی، قرآن آموزی و آموزش‌های فرهنگی و شغلی است و هر چقدر در زمینه آشنایی با قرآن و علوم دینی کوشا باشید حرکت شما در مسیر درست زندگی تسهیل می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اضافه کرد: قدر فرصت‌های موجود را بدانید، این فرصت‌ها سرمایه است و اگر خوب بهره‌برداری شود برنده‌اید و بازنده کسی است که هم عمرش را تباه کرده و هم فرصت‌ها را غنیمت نمی‌داند.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از فرصت‌هایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید و زندانها را به دانشگاه، حوزه‌های علمی و محلی برای متحول شدن تبدیل کنید و معرفت خود را بالاتر ببرید تا زندگی خوبی داشته باشید.

وی سپس با حضور در استودیوی سیمای زندان مرکزی در گفتگوی زنده با تمامی مددجویان این مرکز، اهداف بازدید را تشریح و بیان داشت: تلاش‌های بسیار ارزشمند و قابل تقدیری در راستای امور فرهنگی، قرآنی، حرفه آموزی، مشاوره و روان درمانی، بهداشتی در زندان صورت گرفته و برخی کمبودها نیز بجهت محدودیت منابع و امکانات است که باید در جهت مرتفع نمودن آنها تلاش کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: آنچه بیش از امکانات مورد توجه است اراده، همت و تلاش جمعی است که می‌تواند پشتوانه امکانات قرار گیرد و بحمدالله در حوزه زندان‌های استان بخوبی نهادینه ومشهود است.

به گزارش روابط عمومي سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور، حجت الاسلام صادقی مطالعه کتابهای مفید، مشاوره و عبرت گرفتن ازاعمال دیگران را حائز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: عبرت گرفتن از اعمال دیگران بسیار ارزشمند و بهترین آموزگار است و بایستی برای رشد و بالندگی از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه ازمسئولان کمک و یاری بخواهیم.

معاون فرهنگي دستگاه قضا توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی را در ایجاد خودباوری و اصلاح و تربیت مددجویان مؤثر دانست و برارتقاء هر چه بیشتر امور آموزشی وتربیتی وپر نمودن اوقات فراغت مددجویان تاکید کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار