رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مذاکره با کارگروه تخصصی پتروشیمی برای آزادسازی صادرات سه محصول جدید پتروشیمی و خروج این فرآورده‌ها از لیست ممنوع صادرات‌ خبر داد.

محمد زیار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه نخستین کنفرانس سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون یک ثبات نسبی قیمت در بازار محصولات پتروشیمی حکم فرما شده است، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از محصولات پتروشیمی که در لیست ممنوع صادرات دولت قرار گرفته دارای تولیدی بیش از مضارف داخلی است.

وی درباره خروج محصولات جدید پتروشیمی از لیست ممنوع صادرات‌ گفت: سیاست های دولت و کارگروه تخصصی پتروشیمی در چند هفته گذشته تا حدودی التهابات و نوسان های قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری در بازار را مدیریت و کنترل کرده است.

رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تاکید براینکه تولید برخی از این محصولات بیش از تقاضاهای داخلی است، گفت: بر این اساس مذاکراتی از سوی مجموعه وزارت نفت و شرکت میل صنایع پتروشیمی با کارگروه پتروشیمی برای خروج  محصولات پلی اتیلن ترفلات، پی.وی.آر و اتانول آمین از لیست ممنوع صادرات ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: پس از عرضه  این محصولات در بورس چنانچه  تقاضایی برای این محصولات وجود نداشته باشد امکان صادرات آنها فراهم می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار