عضو كمیسیون انرژی و نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر نفت، از راه اندازی خط لوله اتیلن غرب كشور بزودی (تا پایان آبان امسال) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید 'سعید حیدری طیب' افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت، این خط لوله باید سال 84 به كرمانشاه می رسید ولی این پروژه با پنج سال تاخیر، امسال به این استان می رسد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ هایی كه در كمیسیون انرژی برای راه‌ اندازی این خط لوله صورت گرفت، وزیر نفت پیش تر قول داده بود كه خط لوله اتیلن عسلویه در هفته دفاع مقدس امسال وارد پتروشیمی كرمانشاه شود اما بدلیل مشكلات موجود در این خط لوله، بهره‌برداری آن به پایان آبان موكول شد.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با گفتن این نكته كه خط لوله اتیلن عسلویه كه در حال راه‌اندازی است، یكی از بزرگترین خط لوله‌های اتیلن در جهان است، افزود: به علت اینكه اتیلن از كلیدی‌ ترین مواد اولیه صنعت پتروشیمی بوده و زنجیره ارزش افزوده آن دارای كاربردها و مصارف فراوانی است، راه اندازی خط لوله پلی اتیلن اهمیت فراوانی دارد.

به گفته حیدری طیب، چنانچه این خط لوله به پتروشیمی كرمانشاه و پس از آن به مهاباد برسد، اشتغال ‌زایی چشمگیری در این مناطق از كشور ایجاد می‌شود./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، لوله ، اتیلن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.