به دلیل اینکه در پایان روز پا به بزرگترین اندازه خود می‌رسد برای همین برای خرید یک کفش مناسب، ساعات اولیه صبح را انتخاب نکنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ متخصص طب فیزیکی افزود: کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد، پس در خرید کفش مناسب نباید فقط به رنگ و استیل و شکل آن توجه کرد، بلکه کفش باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم آن را کفش استاندارد بنامیم.

حلی ساز گفت: اصولاً کفشی مناسب است که بزرگترین انگشت (شست) با جلوی پا حداقل نیم‌سانت فاصله داشته باشد و انگشت‌های پا بتوانند به راحتی از هم باز شوند.

وی افزود: اگر انگشتان امکان از هم باز شدن نداشته باشند، آن کفش مناسب نیست. همچنین برای کارهای متفاوت، کفش‌های متفاوتی نیز لازم است بنابراین، شست و بلندترین انگشت پا اگر با جلوی کفش در تماس باشد، کفش مناسب نیست.

حلی ساز گفت: کفش باید پاشنه و رویه مناسب داشته باشد و بهتر است از جنس چرم باشد و تبادل هوا صورت گیرد. از سویی بهتر است حداکثر پاشنه3 سانتی متر انتخاب شود.

این متخصص در ادامه افزود: کفش پاشنه‌بلند به زانو و کمر فشار وارد می‌کند و باید پاشنه و لژ کفش مناسب باشد تا فشارهای بیرونی را به پا منتقل نکند/ع.




برچسب ها: اردبیل ، کفش ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.