در حال حاضر 350 هزار ميليارد تومان نقدينگي سرگردان در جامعه وجود دارد که شوک اقتصادي را به دنبال دارد که مي توان از اين سرمايه سرگردان در توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي بهره گرفت.

مؤيد حسيني صدر در حاشيه نخستين کنفرانس سرمايه‌گذاري در صنايع تکميلي پتروشيمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: وقتي يک محصول به صورت انحصاري عرضه شود، تحميل قيمت را به دنبال دارد به طوري که درحال حاضر 10 تا 20 درصد مشکل واحدهاي توليدي تحميلي است.

وي با بيان اينکه بقيه مشکلات واحدهاي توليدي به دليل سوء استفاده برخي افراد ايجاد شده است، افزود: سودجويي‌هاي کلاني انجام شده به طوري که نه دولت سود برده و نه توليدکننده بلکه تنها دلالان از اين سودجويي ها سود برده اند.

اين عضو کميته پتروشيمي کميسيون صنايع و معادن مجلس نهم، با اشاره به افزايش 4 برابري برخي محصولات پتروشيمي در طي يک سال اخير، اظهار داشت: اقتصاد صنايع وابسته به محصولات پتروشيمي به شدت تحت تأثير افزايش قيمت اين محصولات بوده اند و گاهي قيمت مواد اوليه آنها به 4 برابر قبل رسيده است.

حسيني صدر با بيان اينکه صادرات مواد خام بدون تبديل به محصولات نهايي ظلم است، خاطرنشان کرد: بايد فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري واحدهاي کوچک در صنايع تکميلي به درستي معرفي شده و روندي در پيش گرفته شود تا سوددهي از دلالي به توليد منتقل شود.

اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي هدايت نقدينگي جامعه را به سمت توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي راهکاري موثر در جذب سرمايه دانست و گفت: در حال حاضر 350 هزار ميليارد تومان نقدينگي سرگردان در جامعه وجود دارد که به هر طرف مي‌رود شوک اقتصادي به دنبال دارد که مي توان از اين سرمايه سرگردان در توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي بهره گرفت.

حسيني صدر با تاکيد براينکه مشورت‌هاي فني و ارتقاء دانش در توليد جا نيفتاده و دولت کمتر مشورت فني ارائه مي‌دهد گفت: آفت هاي ديگري نيز در توليد داريم، به طوريکه تورم باعث بلاتکليفي سرمايه‌گذار شده است و در ارائه تسهيلات بانکي تفاوتي بين دلال و توليد‌کننده وجود ندارد.

نماينده مردم در مجلس نهم مشکلات تنظيم بازار، دلال بازي ها و نوسانات نرخ ارز را از ديگر آفت هاي توليد برشمرد و گفت: سلامت اداري و سلامت سيستم بانکي رضايت‌بخش نيست و مشکلات زيادي براي توليد ايجاد مي‌کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار