مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از تحقق 64 درصدی تعهد ایجاد فرصت اشتغال در سال جاری در استان خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  رامین اسدی سه‌شنبه شب در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی از تعهدات امسال استان کردستان است که تاکنون 32 هزار و 141 مورد از آن معادل 64 درصد تحقق یافته است.

وی به تفکیک شهرستانی شغل‌های ایجاد شده اشاره کرد و افزود: تاکنون در مریوان 2 هزار و 449 فرصت شغلی، سروآباد 703، کامیاران هزار و 300، دیواندره هزار و 220، سقز 6 هزار و 409، بانه هزار و 762، بیجار 2 هزار و 311، قروه 5 هزار و 705، دهگلان هزار و 402 و سنندج 8 هزار و 850 فرصت شغلی ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان در ادامه از کاهش آمار بیکاران استان از 14 درصد به 12 و اکنون به 11 درصد خبر داد و ایجاد بنگاه‌های زودبازده، اعطای تسهیلات خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی را از دلایل کاهش آمار بیکاران استان عنوان کرد.

اسدی تاکید کرد: در صورتی که محدودیت‌های بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات برداشته شود ایجاد فرصت‌های شغلی نیز افزایش خواهد یافت که توجه بانک‌ها لازمه تحقق این مسئله است.

وی همچنین با اشاره به محقق شدن 73 درصد جذب تسهیلات مشاغل خانگی و کسب و کار خرد سال گذشته در استان، تسهیلات مشاغل خانگی را 3 تا 5 میلیون تومان و کسب و کار خرد را تا 10 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون از محل اعتبارات سال گذشته 45.6 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته 67 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی و 33.5 میلیارد تومان برای کسب و کار خرد در استان اختصاص یافت که تاکنون 73 میلیارد تومان از مجموع دو رقم جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم در ادامه این جلسه به تحقق 55 درصد تعهد این سازمان در زمینه ایجاد اشتغال امسال اشاره کرد و گفت: برخی از شهرستان‌ها نسبت به ثبت شغل‌های ایجاد شده در سامانه رصد اقدام نکرده‌اند در صورتی که این مهم انجام شود، 100 درصد تعهد سازمان محقق شده است.

محمدابراهیم حسن‌نژاد اذعان داشت: 166 میلیارد تومان سهم بانک کشاورزی و 44.7 میلیارد تومان سهم بانک سپه تسهیلات طرح‌های توسعه بخش کشاورزی استان است که تاکنون 52 میلیارد تومان از سهم بانک کشاورزی پرداخت و 38 میلیارد تومان هم مصوب شده است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.