رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی هفت ماهه نخست امسال 871 هزار تن کالا از مبادی مختلف استان از جمله گمرکات، بازارچه ها و تجارت چمدانی به سایر کشورها صادر شده است.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال گذشته 670 هزار تن انواع کالا از مبادی مختلف آذربایجان غربی صادر شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سالجاری با 32 درصد رشد به 871 هزار تن رسیده است.

وی ارزش کالاهای صادره از آذربایجان غربی را 343 میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد یافته است.

اکبری سیمان، سیب و انگور تازه، مواد نباتی، مخزن و منبع های فولادی، تفاله های نباتی و آخال محصولات نباتی و انگور خشک کرده را از عمده کالاهای صادره از استان در سالجاری برشمرد.

وی در ادامه به رشد 8 درصدی صادرات از بازارچه های استان اشاره کرد و گفت: طی مدت مذکور 25 هزار و 670 تن انواع کالا به ارزش 25 میلیون و 502 هزار دلار از بازارچه های آذربایجان غربی صادر شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: بازارچه پلدشت، ساری سو، تمرچین، رازی و کیله سردشت از بازارچه هایی بودند که کالاهای آذربایجان غربی در سالجاری از آن محل صادر شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.