سرماخوردگی یک عفونت ویروسی سیستم تنفسی فوقانی است که در فصل زمستان بسیار شایع می شود و آبریزش بینی و چشم، عطسه، سرفه، گرفتگی و گلودرد، سردرد، دردهای عضلانی و خستگی از علایم شناخته شده این بیماری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان؛ سرماخوردگی معمولا از دو روز تا دو هفته طول می کشد و درمان مشخصی برای آن نیست ، اما ، راه هایی وجود دارد که توسط آن می توان سرعت بهبودی را بدون استفاده از داروهای شیمیایی افزایش داد. یکی از راههای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرما خوردگی مصرف ویتامین ث است که درمیوه ها بویژه مرکبات به فراوانی یافت می شود. حداقل 4 با قرقره آب نمک ، نوشیدن چای داغ با عسل و آبلیمو استفاده از مخلوط یک قاشق عسل با یک قاشق سرکه خالص و یک بوته سیر له شده درهنگام سرماخوردگی همراه با درد گلو می تواند گلودرد را تسکین دهد. بدن شما نیاز به انرژی برای ترمیم خود دارد، بنابراین استراحت کردن بسیار مهم است ، در منزل استراحت کنید و از منزل بیرون نروید. با این کار هم بیماری را به دیگران انتقال نمی دهید و هم با استراحت کردن، توان خود را برای مقابله با سرماخوردگی در فصل سرد سال افزایش می دهید.

- تغذیه مناسب ، اجتناب از مصرف غذاهای چرب ، بخور سرد ، حمام گرم و پوشیدن لباس های گرم می تواند با استرس ناشی از سرماخوردگی مقابله کند و بهبودی را بدون استفاده از داروهای شیمیایی سرعت بخشد. / ب


برچسب ها: درمان ، سرماخوردگی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.