مدير عامل صندوق توسعه صادرات زعفران ايران گفت:بايد جهش و تحولي در چرخه توليد تا صادرات زعفران ايجاد شود

علي شريعتي مقدم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: براي حفظ سهم 96 درصدي زعفران ايران در بازار دنيا بايد جهش و تحولي در چرخه توليد تا صادرات اين محصول ايجاد شود.

وي ادامه داد: با افزايش و جهش در صادرات اين محصول مي توان ارزش افزوده و حجم صادرات کشور را ارتقا داد و در ايجاد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت جمعيت مناطق مرزي و خشک استان نيز موثر بود.

شريعتي مقدم ادامه داد: آنچه تاکنون از سوي جهاد کشاورزي و تشکل هاي مرتبط با بسته بندي، خشک کردن، فرآوري و يا مباحث تحقيقاتي در اين حوزه انجام شده براي حفظ و ارتقاي جايگاه زعفران در عرصه جهاني کافي نيست.

وی با بيان اينکه زعفران يک محصول فوق استراتژيک محسوب مي شود، تصريح کرد: همه بخش ها بايد به صورت هماهنگ بر روي اين محصول به عنوان يک کالاي فوق استراتژيک همکاري و تعامل داشته باشند و زمينه بهبود وضعيت اين محصول از توليد، کيفيت، بسته بندي تا بازاريابي و صادرات آن را فراهم کنند.

مدير عامل صندوق توسعه صادرات زعفران ايران گفت: اقدام شوراي ملي زعفران در اجراي طرح ارتقاي کيفيت و شناسه زعفران نيز در همين راستا است که انتظار مي رود از سوي مسئولان مورد حمايت جدي قرار گيرد.

شريعتي مقدم درباره جوايز صادراتي گفت :  هنوز جوايز صادراتي سال هاي 89 و 90 پرداخت نشده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.