عضو هيئت امناي صندوق توسعه ملي گفت: بيش از 40 ميليارد دلار درآمد نفتي در صندوق توسعه ملي جذب شده و در سال جاري 23 درصد بوده و پيش بيني مي شود در سال آينده 26 درصد افزايش پيدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود دودانگه در نخستين کنفرانس سرمايه گذاري صنايع پتروشيمي با بيان اين مطلب گفت: بخشي از درآمدهاي نفتي در صندوق توسعه ملي جذب مي شود که در سالجاري 23 درصد از درآمد حاصله نفت به اين صندوق اختصاص پيدا کرده و پيش بيني مي شود در سال آينده به 26 درصد افزايش پيدا کند و امسال سرمايه گذاري در اين صندوق بيش از 40 ميليارد دلار بوده است.

وي ادامه داد: منابع اين صندوق در زمينه اعطاي تسهيلات به بنگاه ها و واحدهاي توليدي، خدمات فني و مهندسي و سرمايه گذاري در بازارهاي پولي و مالي هزينه مي شود.

دودانگه اظهار داشت: از زمان تأسيس صندوق توسعه ملي 30 ميليارد دلار قرارداد عامليت ارزي با 14 بانک دولتي و خصوصي منعقد شده است که اين صندوق از تمام ظرفيت بانک ها در کشور استفاده مي کند.

وي ميزان سرمايه گذاري براي طرح هاي معرفي شده به لحاظ ارزي و مسدود 13 ميليارد و 800 ميليون دلار عنوان کرد و گفت: بيش از 90 درصد از اين سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن و پتروشيمي، 4.5 درصد در بخش مسکن و 1.5 درصد در بخش کشاورزي جذب شده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار