معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات لوکوموتیو تولید است و باید توجه خاصی به آن شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سید علیرضا شجاعی در حاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با اشاره به رشد بی‌نظیر صادراتی از ابتدای دولت نهم تاکنون گفت: این میزان از سال ۸۴ تاکنون به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت دهم از مرز ۲۵۰ میلیارد دلار نیز بگذرد.

وی با بیان اینکه میزان رشد صادراتی نسبت به دوره‌های گذشته چیزی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است، ابراز خرسندی کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کالای جدید به سبد صادراتی کشور افزوده شد.

وی ادامه داد: تجارت در دنیای امروز تحریم‌پذیر نیست و باید با انجام اقدامات تدافعی و تهاجمی در این زمینه در دوره‌های مختلف، دشمن را در زمینه صادرات غافلگیر کنیم.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات را لوکوموتیو تولید دانست و افزود: باید ارز حاصل از فروش نفت نیز برای تجاری‌سازی ایده‌های اقتصادی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارز مورد نیاز تولید از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی تامین می‌شود، اعلام کرد: هم اکنون با اختصاص ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید کشور موافقت شده است.

شجاعی از انتشار اخبار خوبی در مورد واگذاری تصدی‌گری‌های دولت به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: ‌خراسان رضوی یکی از پر ظرفیت‌ترین استان‌های کشور در بحش صنعت و تولید است و اولویت‌های صنعتی و معدنی این استان پهناور نیز مشخص شده است/ س


برچسب ها: معاون ، وزیر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.