یک فوق تخصص سرطان زنان عنوان کرد:

ارتباطی بین کیست و سرطان سینه وجود ندارد

افرادی که مبتلا به کیست های سينه می شوند احتمال بروز سرطان سینه در آنها وجود ندارد.

دکتر اعظم السادات موسوی فوق تخصص سرطان های زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کیست های سینه در سن قبل از یائسگی و بیشتر در خانم های جوان دیده می شود و علائمی همچون درد در سینه ها، احساس وجود توده ها و حتی در موارد شدید ترشح مایع سبز همراه است.

وی با اشاره به این که درد در سینه ها قبل از قاعدگی بسیار زیاد است و با قاعدگی از شدت درد کاسته می شود گفت: وقتی فردی با این علائم به متخصصین زنان و زایمان مراجعه می کند باید سونوگرافی ازسينه ها و اگر سن او بالاتر از 35 سال باشد باید ماموگرافی انجام دهد ،حتی در بعضی از موارد برای این که وجود بدخیمی رد شود از مایع کیست نمونه برداری می شود.

موسوی عنوان کرد: وقتی برای پزشک اثبات شد که این علائم به دلیل تنها وجود کیست است فرد باید 6 ماه تحت درمان با داروهای هورمونی قرار گیرد. علاوه بر آن باید میزان فعالیت ورزش خود را افزایش دهد و از مصرف مواد غذایی حاوی ترکیب متیل گزانتین همچون چای پررنگ، قهوه، پنیر و شکلات خود داري کنید.

این فوق تخصص سرطان زنان ادامه داد: با رعایت این موارد و مصرف داروها ،علائم به تدریج  کاهش می یابد.

وی با بیان این كه برای بیشتر کسانی که دچار کیست سينه  می شوند این سوال پیش می آید که آیا این کیست ها میتواند زمینه ساز سرطان باشد اظهار داشت: تا به حال ثابت نشده که بین فیپروکیستیک و سرطان سینه ارتباط وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: در کنار مصرف داروهای هورمونی به بیماران ویتامین E، اسانس یا کپسولهای گل مغربی و حتی مصرف چای سبز توصیه می شود چرا که تحقیقات نشان داده که این مواد دارای آنتی اکسیدان هستند و می توانند اثر مثبتی روی کیست ها داشته باشند./ع2
برچسب ها: سینه ، کیست ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار