كارشناسان و دست اندركاران بازار خودرو در امارات، ارزش خودروهای ثروتمندان این كشور را بیش از 26 میلیارد درهم (7.1 میلیارد دلار) تخمین می زنند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ارزش خودروهای فاخر و گرانقیمت كه 52 هزار و 600 نفر از ثروتمندان اماراتی در اختیار دارند، بیش از 26 میلیارد درهم می رسد.
ارزش هر یك از خودروهای ثروتمندان اماراتی از 400 هزار درهم ( 109 هزار دلار) شروع و تا بیش از یك میلیون درهم ( 273 هزار دلار) برآورد شده است.
كارشناسان و دست اندكاران بازار خودرو در امارات، این خودروها را به دو بخش تقسیم می كند. بخش نخست شامل خودروهای مرسدس بنز، بی.ام.و، آ ئودی، لكسوس و اینفینیتی می شود كه میانگین بهای هر یك از آنها بیش از 300 هزار درهم ( 82 هزار دلار) است.
بخش دوم خودروهای ثروتمندان اماراتی شامل رولز رویس، بنتلی، استون مارتون، مازاراتی، فراری و لامبورگینی می شود كه میانگین نرخ هر یك از این دسته خودروها بیش از 700 هزار درهم ( 191 هزار دلار) ذكر شده است.
خودروی بنتلی مدل كنتینانتال جی.تی در بازار امارات در حدود 900 هزار درهم ( 254 هزار دلار) تعیین شده است. اخیرا نیز خودروی مرسدس بنز مدل اس 300 در بازار این كشور 315 هزار درهم ( 86 هزار دلار) عرضه شده كه به گفته كارشناسان برای ثروتمندان اماراتی رقمی وسوسه انگیزی است و آنان به راحتی می توانند این بها را بپردازند.
عرضه خودروهای گران قیمت در بازار اماراتی در حالیكه ارزیابی شده كه اكنون بهای این وسیله نقلیه در این كشور به پایین ترین سطح خود در طول سالهای اخیر رسیده است.
كارشناسان پیش بینی می كنند در صورت خروج برخی امارتهای كشور امارات از بحران اقتصادی و بهبود وضع اقتصادی آنان، مسلما ثروتمندان این كشور در آینده هزینه بیشتری برای خرید خودروهای لوكس خواهند كرد.
در این میان باید بهای پلاك خودروها را به بهای این وسیله نیز افزود، زیرا در امارات متقاضیان شماره های تك رقمی و دو رقمی حاضر به پرداخت هزینه ای بیش از 500 هزار درهم ( 136 هزار دلار) برای در اختیار داشتن اینگونه شماره ها هستند.

منبع خبر: پرشین خودرو
برچسب ها: جگوار ، خودرو ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.