هنوز با گذشت چند هفته پاسخی برای نامه وزارت علوم و ریاست جمهوری در خصوص ارز دانشجویان بورسیه دریافت نشده است.

حسن مسلمی نائینی مدیر کل امور بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  در سال گذشته 1200 نفر متقاضی برای بورس خارج از کشور و امسال 1826 نفر متقاضی داشتیم چنانچه حدود 470 دانشجو در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند. اما متاسفانه تاکنون هیچ مبلغ ارزی برای دانشجویان دریافت نکرده ایم.

وی افزود: در تاریخ اول آبان سال 91 نامه ای به بانک مرکزی ارسال شده و مجددا در تاریخ 14 آبان سال 91 نیز نامه ای دیگر به بانک مرکزی ارسال شده، حتی بعد از آن نامه های زیادی از طرف ریاست جمهوری نیز به بانک مرکزی ارسال شده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی تصریح کرد: اگر این بودجه به دست ما نرسد تمامی بودجه های سال قبل نیز که برای دانشجویان ارسال می کردیم نابود می شود.

** اساتید دانشگاه های خارجی متوجه کمبود بودجه شده اند

مسلمی نائینی در ادامه گفت: براساس اطلاعاتی که از دانشجویان ایرانی خارجی از کشور که در حال تحصیل هستند به دست ما رسیده است.

بسیاری از آنها با مشکلات زیادی روبرو شدند چنانچه بیان کرده اند که اساتید خارجی آن دانشگاه ها متوجه کمبود بودجه شده اندو حتی در برخی از موارد ما دیگر پذیرش نمی کنند.

وی افزود: در خصوص دانشجویان بحث تحریم تنها مطرح نیست بلکه مشکل اصلی بی مدیریتی تحریم است. چرا که تحریم ها نمی توانند اثر کنند بلکه این بی مدیریتی ها است که موثر است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: دانشجویان قشر نخبه یک کشور محسوب می شوند و اگر  ما نتوانیم مشکل بودجه آنها را برطرف سازیم مشکلات زیادی از نظر فرهنگی و سیاسی رخ می دهد و البته  مهمتر از همه اینکه بانک مرکزی این را باید جز اولویت های خود قرار دهد./ع
برچسب ها: ارز ، دانشجو ، دانشگاه ، بانک ، بورس ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار