فعال آمريکايي گفت سازمان عفو بين‌الملل و برخي ديگر از سازمان‌هاي خيريه غربي براي اسرائيل جاسوسي مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ مارک گلن، عضو نهضت «همبستگي صليب و هلال»، در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، علت اين که سازمان هاي بين‌المللي درباره نقض حقوق بشر توسط شورشيان مسلح در سوريه سکوت اختيار مي کنند اين است که آنان در راستاي منافع کشورهاي غربي و همچنين اسرائيل فعاليت مي کنند.

وي افزود، مثلاً ويکتور استراوسکي، يکي از مأموران سابق موساد، در کتابي که چند سال پيش منتشر کرده بود، نوشته است، سازمان عفو بين‌الملل نهادي است که از سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل کمک مالي دريافت کرده و براي آنان جاسوسي مي کند. مثلاً پيش از آغاز اشغال عراق، سازمان عفو بين الملل مأمور شده بود که اوضاع را در کشور عراق بسيار بد جلوه دهد تا در اذهان عمومي، جنگ با اين کشور، قابل توجيه باشد.

به عنوان مثال، همان کشورهاي غربي که حمايت مالي از شورشيان سوريه را برعهده دارند، حمايت مالي از اين نهادها و سازمان هاي به اصطلاح خيريه غربي را نيز در دست دارند. از همين رو، اگر چنين سازمان هايي جرأت کنند حقايق در روي زمين سوريه و جناياتِ شورشيان را گزارش دهند، بلافاصله از کمک هاي مالي حياتي که از غرب دريافت مي کنند، محروم خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار