بهای نفت روز دوشنبه برای نخستین بار در سه روز گذشته کاهش یافت زیرا ناآرامی ها در خاورمیانه فروکش کرد و این نگرانی که ناآرامی تشدید شده و موجب اخلال در عرضه نفت می شود را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روز دوشنبه بهاي نفت سبك وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ژانويه با 36/2 دلارافزايش به 28/89 دلار به ازاي هر بشكه رسيد. همچنين در لندن بهاي نفت برنت خام درياي شمال براي تحويل در ژانويه با 75/2 دلار رشد به 70/111 دلار در هر بشكه رسيد.

بر همین اساس تحليل گران معتقدند: درگيري هاي رژيم صهيونيستي و نوارغزه كه طي هشت روز موجب نگراني صادر كنندگان نفت منطقه خاورميانه را فراهم آورد عامل موثر در روند رو به رشد بهاي نفت طي هفته اخير است.

طبق اين گزارش، كشورعراق نيز در واكنش به شدت يافتن تنش ها ميان اسرائيل و فلسطين و اوضاع كنوني غزه، روز جمعه شانزدهم نوامبر ازعربستان سعودي خواست تا از نفت خود به عنوان سلاحي پر قدرت در مقابل اسرائيل استفاده كند. در اين راستا يك مقام رسمي عراق اعلام كرد: بغداد از سران عرب خواسته است تا به منظور اعمال فشار بر ايالات متحده آمريكا و هر ملتي كه با اهداف رژيم صهيونيستي همسو است، از حربه تحريم نفت بهره بگيرد و به عنوان سلاحي قدرتمند از آن استفاده كند، انتشار اين خبر عامل ديگري در رشد نرخ جهاني نفت در هفته گذشته بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه (12 دی تا 12 بهمن) در ساعت 08:25 صبح امروز به وقت گرینویچ در معاملات الکترونیکی بازار معاملات تجاری نیویورک 47 سنت کاهش یافت و به 87 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسید.

هفته میلادی گذشته، قیمت هفتگی نفت وست تگزاس اینترمدیت یک و 9 دهم درصد افزایش پیدا کرد.از ابتدای امسال تا کنون، قیمت نفت در بازار نیویورک 11 درصد کاهش داشته است.

بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه (12 دی تا 12 بهمن) امروز در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 34 سنت کاهش یافت و به 111 دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید./ر
برچسب ها: نفت ، کاهش ، خاورمیانه ، بها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار