مردم مراکش با تظاهراتی چند ده هزار نفری بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید کرده و خواستار قطع هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشیر، هزاران مراکشی طی تظاهراتی مسالمت آمیز به خیابان های رباط و دارالبیضاء آمدند و بر همبستگی خود با ملت فلسطین تاکید کرده و شعار "توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی" را فریاد زدند.
تظاهرات که از تمام اقشار جامعه تشکیل شده بود و از شهروند عادی گرفته تا رؤسای احزاب سیاسی و غیر سیاسی در آن شرکت داشتند با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم را جنایتی دیگر در حق مردم فلسطین دانستند. از دیگر شعارهای تظاهرکنندگان تاکید بر لزوم کمک به جبهه مقاوت اسلامی، و مزدور خواندن اتحادیه عرب بود.
"خالد سفیانی" طراح "مجموعه ملی کمک به عراق و فلسطین" هدف از این تظاهرات را ابلاغ پیام همبستگی ملت مراکش با فلسطین اعلام کرد و تاکید کرد که واکنش های کشورهای عربی جز طفلی مرده چیز دیگری به بار نیاورده لذا ما مستقلاً تا آزادی فلسطین در کنار ملت آن خواهیم ماند.
گفتنی است، سرویس امنیتی مراکش تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی اعتراض آمیز را 40 هزار نفر اعلام کردند در حالی که سران تجمع اعلام کردند که تعداد مردم بیش از صد هزار نفر بوده است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار