مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: حتما انتخابات در AFC هم مثل فدراسیون خودمان است که فدراسیون ایران را بین بهترین های آسیا قرار داده اند.

محمود فکری مربی صبای قم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حتما انتخابات در AFC  هم مثل فدراسیون خودمان است که فدراسیون فوتبال ایران را جزو بهترین های آسیا قرار داده اند و گرنه اگر ایران جزو بهترین های قاره است کشورهایی که رو به پیشرفت هستند چه جایگاهی باید در آسیا داشته باشند؟ وقتی چندین سال است که فقط پسرفت و ناکامی داشته ایم، چطور بین برترین های قاره قرار می گیرد؟

وی افزود: اگر فدراسیون فوتبال ما با شرایطی که دارد جزو بهترین های آسیا است پس کشورهایی که رو به پیشرفت هستند،‌حتما ماورایی هستند نمي دانم ملاک انتخابات AFC  برای انتخاب بهترین های قاره چه بوده است. شاید هم چون ایران همیشه در انتخابات AFC رای دارد، هوای فدراسیون ما را دارند و با این همه پسرفت و ناکامی جزو برترین های آسیا قرار  می گیریم. 


وي در ادامه گفت:  اگر ما جزو بهترین های آسیا بودیم که این همه پسرفت نداشتیم. از سال 1370 تا 1380 بسیاری از بازیکنان ما به اروپا و حتی کشورهای عربی رفتند که نشان از پیشرفت و روند رو به رشد فوتبال ما داشت. اما الان چنین چیزی را در فوتبال ایران نداریم و افت کرده ایم و بازیکنان ما در خارج از ایران خواهان  ندارند. وقتی افت کرده ایم چطور جزو بهترین های آسیا هستیم؟

متاسفانه امسال فقط ناکامی داشته ایم و همه تیم های ما شکست خورده اند  وقتی از پایه خراب هستیم،‌ همین می شود و نمی توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود:  تیم ملی در ایران شانسی کره جنوبی را مي برد و فکر می کنیم برتر هستیم اما مقابل کره جنوبی در تهران باید می باختیم در آن بازی مردم، مطبوعات و رسانه ها به کمک تیم ملی آمدند و به ملی پوشان  روحیه دادند و بردیم اما چه  اتفاقی افتاد؟  آیا سازماندهی،‌ برنامه ریزی و امکانات ما بهتر شده است،

فکري در ادامه گفت: فوتبال ما روز به روز به قهقهرا می رود و فقط شعار می دهیم که بهترین آسیا شده ایم اگر ما بهترین آسیا هستیم پس چطور دو هفته یک بار لیگ ما تعطیل می شود؟ شاید ملاک کنفدراسیون فوتبال آسیا ناکامی،  برنامه ریزی غلط و پسرفت بوده که ما بهترین شده ایم.

 مربی صبای قم اظهار داشت: این روزها بحث تبانی کی روش و قطری ها به گوش می رسد اما نمی توانیم بدون سند  به کسی تهمت بزنیم یا فردی را محکوم کنیم.  نمی شود بدون مدرک به کسی وصله ای بچسبانیم. اصلا قشنگ نیست که بدون سند چنین مسائلی را مطرح کنیم. آن هم در مورد سرمربی تیم ملی کشورمان  که سرنوشت تیم ملی ما را رقم می زند.

 وی افزود:  بحث اعتبار کی روش هم هست، چون او مربی بزرگ و شناخته شده ای در دنیا است، اگر با مدرک و دلیل این مساله ثابت شود، باید بگوییم که هر آدمی قیمتی دارد اما اگر این شایعات درست نباشد،  فقط به کی روش  تهمت زده ایم و نمی شود روی آن بحث کرد. 


فکري در ادامه گفت: در چنین شرایطی وظیفه فدراسیون فوتبال این است که هر چه زودتر این شایعات را از بین ببرد چون اگر چنین جوی درست شود، به ضرر تیم ملی و فوتبال ما می شود. هرچه بگذرد و این شایعات بیشتر شود،‌ شرایط بدتر می شود و می تواند برای ما خیلی تخریب کننده باشد چون ذهنیت ها را نسبت به تیم ملی کشورمان خراب می کند.

فکری در پایان گفت:  فدراسیون فوتبال  باید خیلی سریع واکنش نشان دهد اگر این مسائل واقعیت دارد،‌ باید نسبت به کی روش عکس العمل  نشان دهند و اگر شایعه است باید خیلی زود این شایعات مخرب را خنثی کنند تا روی تیم ملی، مطبوعات ،‌رسانه ها ،‌علاقمندان به تیم ملی، اهالی فوتبال و کی روش تاثیر نگذارد./آق

برچسب ها: نباید ، ملاک ، ناکامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار