تتراکلرید کربن یکی از عوامل اصلی در ایجاد صدمات کبدی است، برگ سنجد تلخ با داشتن خواص حفاظتی بهترین درمان برای اختلالات کبدی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان:

سنجد تلخ به علت داشتن خاصیت ضد کلسترول اهمیت به سزایی دارد همچنین برگ این گیاه سرشار از انواع آنتی اکسیدانها بوده که برای جلوگیری از اختلالات کبدی مفید است.

سنجد تلخ که در نواحی کوهستانی چین و روسیه رشد می کند سرشار از ویتامین C، E فلاونویدها و اسیدهای چرب ضروری است همچنین از برگ این گیاه به عنوان جوشانده برای درمان ناراحتیهای کبد استفاده می شود.

محققان با آزمایش عصاره برگ سنجد تلخ بر روی موشهای مبتلا به اختلالات کبدی دریافتند این گیاه تاثیر حفاظتی در کبد داشتند و مانع صدمات جدی می شود.

برگ سنجد تلخ از عامل صدمات جدی به کبد که همان تتراکلوراید کربن (CC14) جلوگیری می کند تتراکلراید کربن یکی از عوامل اصلی در ایجاد صدمات کبدی است که برگ سنجد تلخ با داشتن خواص حفاظتی بهترین درمان برای این اختلال است.

یادآور می شود، طبق بررسیهای انجام شده بر روی شش گروه مجزا از افراد اقدام به مطالعه اثر برگ سنجد تلخ به همراه تزریق تتراکلراید کربن کرده اند تا به این روش اثر برگ سنجد تلخ را مطالعه کنند و متوجه اثر حفاظتی این گیاه در مکانیزم کنید./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
سلام با تشکر اولین مقاله علمی پژوهشی ایرانی و مقاله ISI روی این گونه با توجه به رساله دکترا در اینترنت قابل جستجو است. با تشکر از اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران جوان