هزاران نفر از حامیان رئیس جمهور مصر در حمایت از تصمیمات اخیر وی در شهر اسکندریه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کرد: هزاران نفر در حمایت از تصمیمات محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهر اسکندریه تظاهرات کردند.

از سوی دیگر، 22 ائتلاف اسلام‌گرا از فراخوان اخوان المسلمین مصر برای برپایی تظاهرات میلیونی در حمایت از تصمیمات اخیر ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند.

این ائتلافها که در مجموعه ای با عنوان جریان اسلامی گرد هم آمده اند، اعلام کردند در این راهپیمایی که قرار است روز سه شنبه در استان های مختلف مصر برگزار شود، شرکت می کنند.
خالد الحربی سخنگوی جریان اسلامی با تایید مشارکت 22 ائتلاف زیر مجموعه این جریان در تجمعات روز سه شنبه گفت:‌ در انتقاد از مواضع اخیر رئیس جمهوری تجمع عظیمی برپا شده است در نتیجه در حمایت از رئیس جمهوری نیز باید تجمعی عظیم برپا شود.

جبهه سلفی، حزب فضیلت، ائتلاف آزاد اسلامی، جنبش دانشجویی شریعت، تبلیع اهل سنت و جماعت، حزب جهادی سلامت و توسعه ، جنبش حازمون و ائتلاف حمایت از مسلمانان جدید برخی از گروه های زیر مجموعه جریان اسلامی هستند.

حسام شندی از مقامات اخوان المسمین در مصر درباره تجمع روز سه شنبه گفت:‌« بر اساس تصمیم اتخاذ شده، مردم استان قاهره و استانهای نزدیک به قاهره، در میدان عابدین در پایتخت تجمع می کنند اما راهپیمایی در کار نخواهد بود.

صابر ابوالفتوح از دیگر رهبران اخوانی نیز گفت:با هر گونه تلاش برای حمله به دفاتر اخوان المسلمین برخورد خواهد شد و در واقع حوادث جمعه گذشته یعنی به آتش کشیده شدن برخی از دفاتر اخوان المسلمین تکرار نخواهد شد.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار