شعرخوانی برای کودکان در ارتقای مهارت های حسی و تقویت توانایی ارتباطی آنها جایگاه ویژه ای دارد.

دکتر روشن، روان شناس عمومی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در واقع شعر کودک باید از نظر دایره واژگان،فضای عاطفی، استفاده از عناصر زندگی کودکانه، استفاده از تخیل کودکانه، اندیشه و تفکر با مخاطب واقعی در گروه سنی مورد نظر شاعر تناسب داشته باشد.
وی افزود: عناصری مثل زبان تخیل، عاطفه و اندیشه در شعر کودک باید به گونه ای باشد که سادگی شعر را به اختلال نیندازد و در هنگام خواندن باعث توقف ذهن کودک و گشتن به دنبال معنای یک کلمه یا درک یک مفهوم نشود.
وی در خصوص شروع سن شعرخوانی برای کودکان گفت: شعرخوانی برای کودک را باید از دوران جنینی آغاز کرد از همین دوران می توان گوش و هوش کودک را تقویت کرد.
وی تصریح کرد: پرورش توجه و دقت کودک،تفکر منطقی، توجه به حواس پنجگانه، توجه به عناصر حسی موجود در اطراف و غنی سازی دایره واژگان از جمله فواید شعرخوانی برای کودک است.
وی با اشاره به دیگر فواید شعرخوانی برای کودکان خاطر نشان کرد: از دیگر فواید شعرخوانی برای کودکان می توان از کنترل هیجان ها و عواطف، ایجاد زمینه برای تقویت بیان شفاهی و بیان مکتوب تربیت تخیل کودک و در نهایت ارتقای مهارت های حسی و تقویت توانایی ارتباطی کودکان نام برد./ز

برچسب ها: شعرخوانی ، ارتباطات ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار