قرار گرفتن زنان باردار در معرض فشار و استرس بر جنین آنها تأثیر منفی گذاشته و باعث می‌شود که فرزندان آنها در آینده در معرض تن دادن به زورگویی اراذل و اوباش و افراد دارای رفتارهای غیرعادی قرار داشته باشند، به گونه‌ای که احساس ترس و نگرانی شدید در چهره آنها نمایان می‌شود و معمولاً گریه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد فشارها و استرس های روانی، زنان باردار را در معرض ترشح مقادیر زیادی هورمون های عصبی در داخل رگ های خونی قرار می‌دهد، امری که تاثیر منفی بر جنینی می‌گذارد که همچنان در حال رشد است و در نتیجه به سیستم پاسخگویی او به ویژه در قبال فشارهای زندگی در آینده زیان وارد می کند.

استرس شدید مادر در دوران بارداری، ممکن است موجب ابتلای کودک او به شیزوفرنی در آینده شود.

شیزوفرنی (schizophrenia) یک نوع بیماری روحی است که در آن فکر تخریب می شود و برداشت انسان از واقعیت غیرعادی می گردد.

احتمال ابتلا به شیزوفرنی و اختلالات مشابه در فرزند زنانی که یکی از عزیزان خود را در سه ماهه اول بارداری از دست داده‌اند، حدود 67 درصد بیشتر است. لازم است بدانید این ارتباط (یعنی ارتباط بین از دست دادن عزیزان و احتمال شیزوفرنی) در کسانی که سابقه بیماری روانی نداشتند، مشاهده شد.

مواد شیمیایی که در پاسخ به استرس از مغز مادر آزاد می‌شود، اثر مستقیم بر مغز جنین (که در حال تکامل است) دارد. این اثر ممکن است در اوایل بارداری که سد محافظ بین مادر و جنین هنوز کامل نشده، بیشتر باشد.


برچسب ها: استرس ، شدید ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.